Jag hade tänkt hänga två adventsstjärnor i växthuset och hade först tänkt välja två vanliga vita med stjärna av papp. Men så kom jag på att växthuset kanske räknas som utomhus? Funkar det att hänga vanliga inomhusstjärnor i ett växthus? Det är inte tätt och det finns alltid fönster som står öppna där.
 
Jag tror säkert att det funkar. Är det mycket fuktig kanske det skulle kunna bli ett problem med att pappen missfärgas/skadas, men då ska det nog vara riktigt fuktigt.

Jag har själv i flera år haft en vanlig inomhusstjärna på en "halvrå" inglasad balkong utan några som helst problem. Tycker att det borde vara ungefär som i ett växthus.

Om det sen är helt enligt reglerna låter jag vara osagt... Har dock svårt att se att något farligt skulle kunna hända.
 
OK, då kör jag på det. Tack!
 
Marlene Eskilsson skrev:
OK, då kör jag på det. Tack!
Vore jag du skulle jag vänta några timmar så Patrik, Rrrrr, Yxis, hempularen, bo och den andra experterna får chansen att säga om de tycker att jag är helt ute och cyklar... ;)
 
inte så svårt att fixa till några lampsocklar för utomhus, med en 3 ledare sladd, som Du kan använda framöver i kärnorna,, förlåt stjärnorna

Jag har försökt leta bild på nätet, men hittar inte lamphållaren jag tänker på, finns kanske inte mer, = lamhållare i porslin för utvändigt bruk, kommer bara ihåg E27, men fanns kanske E14 med
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.