#!"#!¤#"!½"#!

Hur får jag det att fungera med telia?

Hjälp!!!

ska man använda WAN PPPoE/PPPoA...

VPI och VCI ska man använda det???

PPPoE LLC = vad är det

PPPoA LLC = Vad är det?

PPPoa VC-Mux = Vad är det?

Dynamisk eller statisk?




Borde vara:

dynamisk och PPPoE LLC
 
el_richard skrev:
#!"#!¤#"!½"#!

Hur får jag det att fungera med telia?

Hjälp!!!

ska man använda WAN PPPoE/PPPoA...

VPI och VCI ska man använda det???

PPPoE LLC = vad är det

PPPoA LLC = Vad är det?

PPPoa VC-Mux = Vad är det?

Dynamisk eller statisk?




Borde vara:

dynamisk och PPPoE LLC
Låt installationen vara default tills det fungerar sen kan du ändra alla mac adresser o lägga krypteringar för access osv men börja med att bara koppla in och se om ditt nätverkskort fungerar som det skall.
Normalt vid ADSL så använder du dynamisk dvs automatiskt tilldelad IP adress och WAN är Wireless apllication Network dvs om du har trådlös kommunikation mellan dator och modem/router.
 
Huskul skrev:
Låt installationen vara default tills det fungerar sen kan du ändra alla mac adresser o lägga krypteringar för access osv men börja med att bara koppla in och se om ditt nätverkskort fungerar som det skall.
Normalt vid ADSL så använder du dynamisk dvs automatiskt tilldelad IP adress och WAN är Wireless apllication Network dvs om du har trådlös kommunikation mellan dator och modem/router.

Japp, gjorde det första gången, väntade och väntade, inget hände....

Får kanske prova det igen, adsl skräået står hos mina föräldrar, så dit åker man inte allt för ofta.....

Någon som har haft samma problem som jag???

Hittade ingen Info på D-LINK hemsida.....
 
Du borde inte behöva ställa in något men om du måste så ska du ha följande för Telia.

Encapsulation = Enet encap
multiplex = LLC
vpi = 8 och vci = 35

Sen vet jag inte om du har en mode att välja. Den borde stå som routing i sådanna fall. Troligen ska du ha dynamisk också för att få ett ip från telia men en skärmdump eller två skulle inte vara så dumt så att vi såg vad värdena heter i just din router
 
oki, ska kolla, svänger förbi där i morgon....
Tack för hjälpen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.