Hej
Tänkte konvertera till schneider wiser radiator termostater hemma. Men de två adaptrar som följer med passar inte min ventil. Vad ska jag köpa? Vattenradiatorventil kopplad till ett element, med målad rör och termostatfäste. Används för att reglera värme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bärbar bluetooth-högtalare med tänd indikator, locket av, på brun yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur ser den gamla termostaten ut? Bild? Mät upp gängdiametern med ett skjutmått på ventilen och den nya termostaten. Kan t.ex. vara M28 eller M30.
 
J Josth skrev:
Hur ser den gamla termostaten ut? Bild? Mät upp gängdiametern med ett skjutmått på ventilen och den nya termostaten. Kan t.ex. vara M28 eller M30.
Termostatventil på radiator, vit vägg, rörinstallation, använd och sliten, värmejustering i hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Termostat på en radiator, inställningsratt, vit, väggmonterad, text "MAX" och ">*<", fokus på termostat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J Josth skrev:
Om det är M30 anslutning på den nya termostaten är det följande adapter du behöver: [länk]

eller från svenska Amazon: [länk]

En av anslutningsringarna som följer med Schneider Wiser termostat är M30 enligt produktinformationen.
Tackar och bockar(y)
Finns denna adapter hos någon annan svensk internethandlare eller är det amazon som gäller?
 
Det borde den göra! Det är M30. Intressant att se fler ställen som har adaptrar som jag själv inte visste.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.