Hej!

Jag behöver köpa en trimmer till trädgården och kollar lite på bosch 18v maskiner.

Jag har 4 st 18v 3Ah batterier till Blå boschverktyg sedan tidigare, Finns det adaptrar att köpa så att man kan använda dessa till trimmern?
 
Bumpar denna gamla tråd då jag är ute efter samma sak.
Vore trevligt att kunna använda trimmer och häcksax med mina blå 5 ah-batterier.
 
Martin_B
HAha snacka om att vara ute efter samma sak! Samma här, funderar på grön Bosch trimmer, och ifall man kan använda blå Bosch batterier till :)

Ingen som vet ifall det finns sådana adaptrar? Så man kan använda blå Bosch batterier till grön Bosch maskiner?

Att man inte kan göra tvärt om känns mer naturligt då Bosch säkerligen inte vill att man skall köpa billigare tillbehör till dyrare maskiner. Men de borde vara glada för att man köper dyrare tillbehör till billigare maskiner :)
 
Martin_B
Orka hålla på med sådant här liksom :D :

 
Fortfarande ingen som hittat en adapter för blå batterier till grön maskin för Bosch?
 
henq henq skrev:
Fortfarande ingen som hittat en adapter för blå batterier till grön maskin för Bosch?
använder själv mina Bosch blåa 36v batterier till min gröna Bosch trimmer och gräsklippare. Det är samma typ av batterier. Så har du nått 36v i verkstan kanske det kan funka att köpa gröna trädgårdsredskap av lite grövre modell?
 
Intressant att 36V-batterierna är lika för grön & blå version!
För mig gäller det 18V-batterierna för Bosch ART trimmer (grön) och Bosch Professional (blå) batterier.
 
Hej,
Jag har samma fråga ang 10,8/12 volt. Är blå och grön kompatibla med varandra?
 
Bumpar denna.
Någon som hittat en trimmer som passar till bosch professional 18V batterierna?
 
Nej har inte hittat fortfarande... har samma use case.
 
Okej, får sikta in mej på låt annat märke som man kan tänka sej ha lite maskiner.
Eller köpa en sthil/husqvarna
 
Skärmbild av en produkt på AliExpress, en adapter för Bosch professionella Li-ion batterier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej
Kan detta vara något?
 
  • Gilla
henq
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.