A
Hej

Vill slänga ut frånluften från AC'n via ventilationen i toa'n, snöre och tejp fungerar sådär

Har en 125mm slang som nätt och jämt skulle gått in i hålet om det inte satt ett fäste monterat där som är fastlimmat går inte att skruva bort.

Finns det någon smidig lösning? Vill kunna fästa och ta bort den smidigt utan massa tejp/gärna tätt och hellst om kåpan sitter på så jag inte behöver skruva bort den varje gång.

Se bif bilder

https://drive.google.com/open?id=0B1nxK-NMPK8zLU1KbTBfTEk3UVk
https://drive.google.com/open?id=0B1nxK-NMPK8zZlZyT2dBb2s3bDg

Jag är medveten om att man inte ska trycka ut luft där, men föreningen vägrar göra något åt min ventilation det har gått 2år utan åtgärd ligger ett par grader över alla andra trots ingen sol och väldigt fuktigt i lägenheten (dom andra har fungerande självdrag och monterade fläktar vilket vi inte får ha ant därför) så behöver dra ac'n ibland för fuktighet och för att det ska gå att vara i lägenheten . Orkar inte klaga mer dom får styra upp det när dom känner för det jag vill ha ett drägligt boende

Vill inte trycka ut det genom fönstret har så liten lägenhet så den står ivägen för allt har plats i badrummet däremot
 
Redigerat av moderator:
Är du säker på att den är limmad och inte bara sitter fast i gammal färg?

125 nippel.
 
A
Jarlingar skrev:
Är du säker på att den är limmad och inte bara sitter fast i gammal färg?

125 nippel.
Det är möjligt men jag har försökt skruva bort dom runddras helt omöjligt, gällande nipplen så ser jag inte hur jag ska kunna göra ett fäste , men kanske missar något uppenbart :)
 
A
Hojte skrev:
Det är nog ett dragavbrott du tänker på
[länk]
Kollade på dragavbrott tidigare idag och som jag förstår så blir det inte tätt, delvis den hänger i luften och det är öppet ovamnför, förutsätter att frånluften orkar ventilera ut , jag behöver ha det tätt annars kommer det att stanna i lägenheten. Om jag nu inte har missat något med hur dragavbrott fungerar

Men man kanske kan göra någon manchett till dragavbrottet som tätar?
 
Dra i två skruv in i nippeln, sen sätter du fast den med två buntband, likt ditt snöre (y)
 
elfor12 skrev:
Kollade på dragavbrott tidigare idag och som jag förstår så blir det inte tätt, delvis den hänger i luften och det är öppet ovamnför, förutsätter att frånluften orkar ventilera ut , jag behöver ha det tätt annars kommer det att stanna i lägenheten. Om jag nu inte har missat något med hur dragavbrott fungerar

Men man kanske kan göra någon manchett till dragavbrottet som tätar?
Aha då kan du ju iaf göra så att slangen hänger uppe och sen ta nåt och snurra runt 😛
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.