Var kan jag hitta acktankar för mitt pannrum? Takhöjden är max 178-179 cm så reshöjden kan inte vara mer än så. Några tips på tillverkare som har såna? De jag hittar verkar ha reshöjd på 186 cm eller mera.
 
Hej

Ring tanksvets i Husqvarna de gör din tank efter mått, precis som du vill ha den.

Henrik
 
Måttbeställt låter dyrt, men om man inte har några alternativ så... :) Ska ringa dem och kolla på måndag.
 
Lindquistheating har 2 runda tankar på 1750 mm, en 1500 liter och en på 2000 liter ( http://www.lindquistheating.se/ ), men jag rekommenderar att du väljer en retangulär tank, dom är lägre och då får du på rejält med isolering samtidigt som du får volym på liten yta

Måttbeställer du en tank och du väljer att installera ett tryckfritt system, då blir priset riktigt humant pga enklare förstärkning, hur du bygger tryckfria ackumulatorsystem finns här på forumet att läsa om, många 10kkr att spara om man läser på sig lite :)

/R
 
Jag har redan ett system med 2 tankar på cirka 600 liter styck men vill utöka med en till. Hur vet jag om systemet är tryckfritt eller inte? Kan inget om sånt här.
 
Om du har ett slutet expansionskärl i källaren har du ett så kallat trycksatt system...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.