har precis köpt en acetec avfuktare som jag skall installera, tänkte köpa och lägga ut flexslang, kan man inte lägga den på marken på plasten eller måste man hänga upp den i torpargrunden? vill göra det så enkelt som möjligt för mig. Var köper man slang billigast?*:)
 
Det bästa är ju att hänga upp spiro rör , sedan ha en konborr som finns att köpa där du köper dina spiro rör och göra hål i spirorören för att snabbare sprida den torra luften. Dock bör du inte ha hål dom 3 första metrarna från avfuktaren om den är hygrostatstyrd då den kan få för sig att det torrt för att torrluften kommer till hygrostaten fast det fortfarande är fuktigt längre in i grunden.
 
Vi har också en acetec i grunden.

Jag köpte slangarna tillsammans med avfuktaren och drog helt enkelt ut dem och la dem på plasten på marken. Det följde med ett "avslut" till varje slang som gick att palla upp så att luftflödet riktades snett uppåt.

Jag är absolut ingen expert på området, men att en proffsig och snygg rörinstallation skulle ha speciellt mycket bättre funktion än en slang på plasten har jag svårt att tro. Hålborrade rör som beskrivs av "aimless" är kanske bra, de tillför ju i alla fall en annan funktion.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.