Hej! Jag behöver en accesspunkt utomhus. Den ska anslutas till mitt nätverk trådlöst men jag ska kunna koppla in en pryl trådat till accesspunkten. Inomhus har vi ett Orbi Mesh system (Orbi 850).

Vore fantastiskt om nån hade ett bra förslag😀
 
Detta är aldrig en bra lösning på ett problem. Men Ubiquiti har produkter för det iaf även om det inte rekommenderas och troligen kommer ge problem någon gång.
 
Purre Purre skrev:
Detta är aldrig en bra lösning på ett problem. Men Ubiquiti har produkter för det iaf även om det inte rekommenderas och troligen kommer ge problem någon gång.
Tack för tips! En dum fråga. Kan man kombinera olika märken med varandra?
 
MikroTik Cap Ac löser detta lätt. Lite krångliga att konfigurera men extremt driftsäker. De har även en billigare modell utan AC och en dyrare med AX. https://mikrotik.com/product/cap_ac
 
Kosyer Kosyer skrev:
MikroTik Cap Ac löser detta lätt. Lite krångliga att konfigurera men extremt driftsäker. De har även en billigare modell utan AC och en dyrare med AX. [länk]
Tack! Hade aldrig hört talas om detta märke! Såg klart intressant ut👍👍
 
De kör ju sitt routerOS på de flesta av deras enheter så en accesspunkt kan även agera router,vpn server/klient och extremt mycket mer. De släppte även wireguard på detta operativ för ett tag sedan. Många IT-tekniker gillar den inte då den oftast ses som för avancerad men kommer du över den kurvan så finns där många möjligheter ☺️
 
  • Gilla
Mikael Lindström
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.