Har köpt ett nybyggt hus och efter besiktning har vi upptäckt att taken går i vågor, väggar går i vågor och parketten sviktar....Inte så kul nej :( Men var hittar man information om hur mycket ett golv får svikta, hur mycket en vägg får gå i vågor och likadant hur mycket ett tak får gå i vågor?
Allt detta borde väl en besiktningsman ha mätt när han gjorde besiktning, men det gjordes inte och nu har vi svårt att få till en ny besiktning via husleverantören!
Hoppas någon kan ge mig svar. TACK!
 
Jag flyttar den här tråden till "byggteknik", där jag tror att det är större chans att du får svar på frågorna om toleranser. Sedan skulle jag nog förslå att du tittar under "juridik" eller lägger en ny tråd där om hur du får till en ny besiktning (om det är motiverat).

Om det handlar om en slutbesiktning av ett bygge så har du en ganska kort tid på dig att påkalla en s.k överbesiktning, en sorts överklagande av den gjorda besiktningen. Jag kommer inte ihåg detaljerna om hur lång tid man har på sig, eller processen runt överbesiktning (som är ganska komplicerad).

Om det handlar om en överlåtelse besiktning vid köp av fastighet tror jag att lite andra regler (och även toleranser) gäller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.