Hej,

har precis haft målare på plats för att tapetsera mitt vardagsrum. Ser väldigt bra ut överallt utom på ett ställe tycker jag.

Mönsterpassningen över ett fönster är inte så bra. Är detta acceptabelt eller ska man klaga en runda?
 
  • P1010816.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är själv målare och det där skulle jag inte acceptera alls..mönsteranpassningen måste ju gå ihop någonstans men det där va nog de dummaste stället jag sett..man brukar ta det minst synliga stället typ bakom dörren in till rummet eller liknande..
 
Vid närmare koll så ser det ut som att det är en fondvägg? Lika oacceptabelt ändå om en riktig målare gjort det där så ska de inte se ut som det gör.
 
Samma tapet i hela rummet men på denna väggen är det två väggfasta hyllor på ömse sidor om fönstret så i princip är det bara denna lilla bit som är tapetserad från golv till tak, 15-20cm runt fönstret.
 
Okej men då ska du ju självklart klaga.sådär lämnar man inte ett jobb
 
Inget jag skulle lämna efter mig (f.d målare), men så illa var det ju inte. Kommer det upp taklist och fönsterfoder tror jag ingen kommer märka det. Hade varit kul med en större bild på hela fondväggen.
 
Problemet jag upptäckte nu på morgonen var att tapetet inte sitter tillräckligt högt på höger sida så det blir ett glapp mellan taklisten och tapeten. Det är verkligen inte ok.

Nja, jag tänkte lite som du från början men problemet är ju att JAG har sett det och säkert kommer att gå att reta mig på det även om ingen annan ser det...

Här är en liten bild.
 
  • P1010813.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där ser ut som en 5 åring har gjort det, gör om gör rätt!
 
Sitter det inte lite väl högt över golvet också, eller skall du ha väldigt höga golvsocklar?
 
Det kommer 25mm golv och sedan 15cm golvsocklar på det så nederkant är inget problem.
 
Inte ok, man köper ju in tjänster för att det ska bli bra.
 
Ser ut som att han satt tapeten vid fönstret både från höger och vänster sida?

Är resultaten bra i övrigt?
 
Nja, alltså det ser ju inte skitskoj ut, Iom att h*n hade så kort bit o tapetsera så måste ju anledningen till att de gjorde så vara att spara tapeter, Det var inte så att de hade behövt bryta en rulle till o därmed gett dig en högre kostnad om de skulle gjort på rätt sätt?

Prata med målaren, det räcker ju med en rulle till så är ju den sektionen omtapetserad. Personligen tror jag inte att man tänker på det när gardiner osv är uppe. Iofs när som du säger att listen inte täcker så är det ju längre inget att diskutera, bara göra om gör rätt:D
 
Det finns massor med tapet kvar som jag köpt själv så det finns ingen anledning att spara. Det ser riktigt bra ut i övrigt.

Det lustiga är att det ser ut som att han inte använder en enda hel våd mellan hyllorna utan tre tillskurna våder, verkar helt märkligt.

Nåja, han får göra om så hoppas jag att det blir bättre annars får han inga pengar... ;)
 
ja jag är åxå gammal målare,och har du gott om tapet så är mönstret jätte lätt att fäölja på en sån yta.
kräv omtapetsering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.