Är extremperfektionist och behöver därför hjälp med vad som kan anses vara rimlig eller acceptabel lutning på en 4m bänkskiva när du inte monterat den själv?
 
Hur lutar det?
 
Sidled, ca 2mm per meter.
 
Hur mycket lutar huset f ö?
 
Mina skåp står på justerbara ben. Det tog mig 5 min att justera i våg. Med +- 0.5mm/m.
 
Tyvärr är det nog inget du kan reklamera, har inte sett ngt som undantar just bänkskivor från allmäna tolleranser och då är 2mm/m ok
Sedan kan man ju om det är en väldigt lång skiva ha orsaker att sätta den i lutning för att följa golvet tex, kan bli konstigt och mer synligt om bänken blir 2cm högre i ena änden bara för att man ska gå benhårt efter passet och inte verkligheten.
Spelar det ngn roll för dig att det lutar eg eller är det bara för att du hängt upp dig på det? du kan ju knappast se det med blotta ögat iaf antar jag?

MickeD skrev:
Sidled, ca 2mm per meter.
 
Det var därför jag frågade, har lite svårt att veta om det spelar någon roll eller inte. Det lär som du säger knappast synas, och 2mm är väl för liten lutning för att medföra praktiska konsekvenser. Så, nä, saknar nog betydelse.:)

Kamilenski, inga justerbara ben här
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.