Hej!
Flyttar snart in i en ny lägenhet (några år gammal är den)

Och ska täta precis alla springor som finns. Har tidigare haft lägenheter med silverfisk och därför blir det nu alla skyddsåtgärder från början.

Vilken fog är absolut bäst för detta ändamål? Skiter i priset. Det ska va något som kan sitta i flera år utan att gulna eller lossna. Antingen (helst) transparent men annars vit.

Ska beställa såna spadar / verktyg från aliexpress för att få riktigt minimala och snygga fogar. Ska knappas märkas att de är där. Men de ska skydda och ge mig ett fridfullt liv emot silverfisk.

Tack på förhand 😊
 
coconut
Använd Tec7 så blir du nog inte besviken. Annars funkar essves akrylfog bra. Den tror jag dock inte finns i transparent
 
  • Gilla
Frunihuset20 och 1 till
  • Laddar…
Biltema Multibond
 
  • Gilla
UngFixare
  • Laddar…
K Killen som behöver hjälp skrev:
[länk]

Den här har jag köpt och kommer köra med, hört att den är en av de vassare produkterna för ändamålet. gulnar inte.
Tack, stort tack 😊
Även @coconut nämnde, så får bli denna 👍🏻

Tec7 dyker upp ofta på den research jag gjort. Men hittar inget negativt om ert tips på Essve akrylfog flex 25.

Vit spelar nog ingen roll... Med verktyg så går det förmodligen bra att skrapa bort allt överflöd.
 
Essve fogen var fruktansvärt svår att få tag på!
Slutat tillverkas? Finns ingenstans.

MEN! Beijers bygg i Malmö hade 3 tuber för 155kr st. Kanske de enda tuberna i Sverige...
Nu finns det bara 2 kvar 😊
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.