Är det någon här som har byggt ett A-Hus i Norrköpings trakten? Vad har ni för erfarenheter av dem?
 
Hej!

Vi har byggt ett A-Hus i Norrköping (Jursla).
Det har funkat kanon :D!

Vi valde att bygga ett Lyckan 3 med inredd över våning.
Jag har byggt det själv men har haft hjälp med husresningen och lite annat.

Grabbarna på A-Hus i Norrk. (Peter & Roger) håller vad dom lovar och hjälpt till om det var något jag var tveksam om vid bygget.

När vi byggde hadde dom ingen bygg firma, men nu har dom det och kan ta hand om hela bygget.

Lycka till!
 
Tja!
Vi gjorde en massa tillval.
Bla. takkupa, veranda, köket, dörrar, fönster osv...
Helt enkelt uppgraderade vi ett Lyckan hus till ett Boyta hus, det sparade vi massor på.

Tomten fick vi från komunen men jag tror att A-Hus har några tomter.

Vi byggde som sagt huset själva men hade hjälp med grund, vvs, el, stomresning och lite snickeri.

Jag tror att dom gör totalentrprenad.

Kommer ej ihåg riktigt vad byggsatsen kostade med alla tillval och carport, men jag tror runt  800 000:-
 
Hej!
Vi har byggt ett Lyckan 5 med inredd övervåning och ändrad planlösning i Ensjön i Norrköping.
Vi är mycket nöjda med A-hus och dess grabbar i Norrköping (Peter & Roger). Eftersom att vi har flera goda vänner som byggt före oss med andra husleverantörer så har vi nog egentligen räknat med att det blir problem under resans gång. Det är ju vad alla sagt till oss, men vi har inte haft några som helst problem med A-hus och Peter och Roger. Tvärtom har allt flutit på jättebra och A-hus i Norrköping har ställt upp betydligt mer än vad dom egentligen behövt. Vi kan varmt rekommendera dom.



 
Hej
Kula att höra att grabbarna i norrköping är något att lita på. Vi valde ut ett par hus leverantörer i Norrköpings trakten som vi besökte men fick bäst kontakt med A-hus.
 
Med tanke på att det florerat hussäljare på forumet som uppger sig för att vara mycket nöjda kunder så skulle jag avvakta och se om Eklyckan och Musse har några fle kommentarer.
Jag vill inte ge mig på nykommlingar, men man brukar oftast komma med frågor första gången och inte om hur nöjd man är med vissa säljare!

Hoppas jag har fel, men kolla vad mer de har att komma med. Det är ju inte så lyckat om man tar beslut utifrån vad en partisk person har att tillföra.

Jag tycker själv i.o.f att A-hus har en bra konstruktion!

"Extra Polisen"
 
Jag håller fullständigt med!
Eklyckan kommer inte riktigt ihåg vad byggsatsen kostade?! och A-hus i Norrköping med Peter och Roger nämns alldeles för ofta för att kännas riktigt trovärdigt. Eller så är de förbannat duktiga grabbar, vad vet jag?.
 
???
Konstigt att man ska få misstankar på sig att vara husförsäljare!!! :-[
Kör lastbil å bygger på vårat hus på fritiden, att jag ej kom ihåg priset exakt var att det var ett år sedan jag förhandlade om det.

Sedan är det så mycket som kan bli dyrare under byggets gång.
Vi fick spränga en 25m lång rörgrav för avlopp & vatten,
det gick på 25 000:-

Håller på att färdigställa sista rummet på övervåningen, sedan är det trädgårdens tur att få sig en omgång.
Lyckanhuset som vi köpte ingår det ej golv, så där kan man spara pengar om man vill.

Har lagt ett skitsnyggt Pergo "Natural Touch", ser ut som oljad ek... :D

Att jag nämde Peter & Roger var att det första inlägget var just om erfarenheter om dom!!!

Ville bara komma med lite tips men det känns inte som man fått något för det...

Lycka till med era byggen "ni som bygger " eller funderar på att bygga.

M.v.h En Truckern EkLyckan
 
Håller med Eklyckan. Vi måste nog slappna av lite för visst måste man kunna vara nöjd även när man köper hus? Och det är väl alldeles utmärkt om man kan ge goda referenser på hantverkare i den djungel som finns.

/Fredrik
 
Hej igen,
värst vad hett det verkar gå till här. Frågan som jag svarade på var i fall någon kände till A-hus i Norrköping och det gör jag ju. Här kommer naturligtvis lite info från oss för dom som vill veta mer.

Vi är inflyttade sen en månad tillbaka och vi har gjort en hel del arbete själva så som spackling, målning, tapetsering, golvläggning, kakelsättning mm. Vår nota landade på ca 1,5 mille. Då har vi som jag skrev tidigare ändrat planlösningen och även satt till lite extra stora fönster samt lagt ner en hel del på kök och maskiner. Vi har även fått fylla väldigt mycket på vår tomt. På vissa ställen har vi fyllt upp till 5 meter.

Vi är jättenöjda med vårt nya hus, hoppas att ni också blir det när ni hittar rätt.

H. Musse
 
Om ni hade vistats här frekvent längre tid själva hade ni nog också förstått skeptisismen. Tyvärr.

Det som gjorde just era inlägg misstänkta är nog att ni inte flukturerat här INNAN och UNDER byggtiden. Plötsligt dyker det upp folk som bara är inne på en viss hustillverkares ämnesrubriker och då alltid basunerar hur bra just den hustillverkaren är. Tyvärr händer det att hussäljare är inne under falsk identitet... och för de som inte är lika frekventa forummedlemmar så kanske de kan lura nån stackars nybyggare. Det är då vi vill varna.

Ber om ursäkt om det nu för en gång skull råkar vara 2 nya och nöjda A-husbyggare som aldrig varit inne här tidigare som faktiskt ÄR ärliga. Välkommen i så fall! Om ni har hemsidor eller bilder eller annat så är det alltid bra för trovärdigheten.

Inget fel på A-hus.
 
Hej
Jag skulle vilja tacka Musse och EKLYCKAN för deras erfarenheter även fast de var positiva.

Jag tycker det är värdefullt att skaffa sig ett kontaktnät av personer som har bykt hus med samma killar som förmodligen kommer stå för vårat bygge. Det är ju lika viktigt att säljaren är bra som att priset är rätt.

Mvh LoK
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.