Hejsan

Första inlägget här på denna utsökta sajt.

Jag är en nybliven stolt ägare av en sjötomt på 1100 kvadratmeter. Nu fattas bara ett hus...

Jag och min fru har suttit i dagar med massor av huskataloger och fastnat för A-hus Hasseludden.

Vi får endast bygga 160 kvadratmeter och 1 plans enligt byggreglerna i området. Hasseludden har en boyta på 156 m2 så antingen får man förhandla med kommunen eller så får man minska ner huset lite, det går nog att ordna.

Vi har inte bråttom med husbygget, vi har en plan att flytta in om ca 2 år och vi skall göra mycket själva, min svärfar är byggmästare och har bra med kontakter.

Finns det fler här som har byggt/bygger Hasseludden?
Vad tycker ni om A-hus?

Vi är tacksamma för alla tips och idéer.
 
Hej KC,

Vi kan bara upplysa dig om hur vi har haft det med vår husaffär med A-hus.

sök på forumet... eller

gå in på www.husforum.se och läs vår dagbok Larsson/Gustafsson

Det finns säkert de som har haft positiva erfarenheter med A-hus ...det gäller bara att hitta dom...

Ett gott råd läs innan du bestämmer dig för att bygga och skaffa en seriös kvalitetsansvarig som är på din sida.
låt en jurist inom entreprenadbranchen se över kontrakt mm innan du skriver på.

Lita inte på säljare eller husleverantörers goda vilja att uppfylla dina drömmar....
allt som de kan spara pengar på kan du lita på att de gör, så är tyvärr fallet.

Kvaliten kanske inte blir den samma som de lovat.

dessa påståenden gäller nog de flesta husleverantörer skulle jag tro, men som tidigare sagt vi har bara haft "nöjet" att bygga men A-hus.

/R
 
Hejsan!

Det var ju verkligen tråkigt att ditt husbygge inte gick bra Kantarellen.

Jag vill bara säga till King Crimson att vi byggt med A-hus och det har fungerat bra, huset klart i tid, allt funkade under byggtiden. Det enda är att det tog rätt lång tid att åtgärda de sista detaljerna efter slutbesiktningen (det var inget som direkt påverkade själva huset men ändå lite irriterande när allt annat funkat så bra). Det finns såklart nöjda och missnöjda husbyggare med alla firmor men ofta tycker jag att det verkar som att det är enskilda personer hos husföretagen eller entreprenörer som gör massa underliga saker. Kolla med Kantarellen var han byggt och vilken säljare - om du ska bygga i samma region ska du såklart se till att inte ha kontakt med den personen alternativt välja en annan firma.

Lycka till med husbygget vilken husfirma det än blir!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.