Någon som har erfarenhet och priser från A-hus?
Hur är de standardmässigt i sitt utbud ex. kök, vitvaror och så vidare?

Vi har pratat med en av dem via mail och har än så länge fått en bra känsla. Han vi pratar med träffade vi även för 2 år sen då vi var i nybyggnadstankar redan då.

Undrar lite hur de ligger till prismässigt?

Vi kollar mest på Anneberg och Lindholmen, vi har väl egentligen fallit för Anneberg mest men vill göra om ganska mycket i planlösningen.

Finns det någon som har bilder på Anneberg eller Lindholmen?
 
Hej! Ser att det var ett tag sedan som du skrev här men tänkte chansa på svar. Vi har också funderingar på att bygga huset Anneberg genom a-hus men vi har varit lite fundersamma på planlösningen men inte kommit på någon bra lösning. Du skrev att ni tänkte göra en del ändringar, hade varit väldigt intressant att få veta hur ni gjort.
Tack på förhand!
 
Vi är också på G. att ev. bygga Anneberg. Lite nyfikna på vilka rabatter som ni givits.
 
Ledsen för sent svar, vi har inte byggt något ännu. Vi kan tyvärr inte bygga än för det har inte släppts några tomter där vi vill bygga, motala kommun är sååå sega på det. Så vi måste tyvärr avvakta. Hur går det för er andra? Våra planer kvarstår.
 
Jag har tyvärr inte kvar dokumenten på datorn, ska se om jag kan hitta det imorgon och scanna in :)
 
Kanon
 
Tyvärr hade jag ej kvar dem :(
 
Hej, vi ska bygga Dalarö med A- hus. Om allt går enligt planerna gjuts plattan i slutet av februari. Har hittils enbart goda erfarenheter av A- hus! Vi har känt ett bra stöd från säljaren under hela processen. Vi fann vårt drömhus bland alternativa planritningar, har flyttat 1 vägg ett par decimeter annars kärlek vid första ögonblicket!! Lycka till med era byggen, sicken resa de e! ; )
 
Vi har tyvärr valt att hoppa av vårt bygge av Anneberg efter otroligt mycket strul i tidigt skede från A-hus och Skanska som sålde vår tomt. Otroligt trist då jag älskar det huset. Vi hade dock tänkt bygga huset med utbyggnad från kök/balkong på vån 2, veranda på framsidan och med förlängning av huset på 60cm. Priset på detta för enbart bygget, (alltså exkl. tomt, markarbete, anslutningsavgifter, bygglov m.m och med standardvalen) var runt 2 850 000kr. Rabatter var inte att tala på men de hade erbjudande på att man fick 60 000 rabatt om man gick med på att vara visningshus 4h totalt, vi lyckades tjata till oss så de ökade den till 80 000, denna rabatten är inte medräknad i priset jag angav. Vad fick ni andra i pris? Önskar er lycka till med era byggen!
 
Madde 365 skrev:
Vi har tyvärr valt att hoppa av vårt bygge av Anneberg efter otroligt mycket strul i tidigt skede från A-hus och Skanska som sålde vår tomt. Otroligt trist då jag älskar det huset. Vi hade dock tänkt bygga huset med utbyggnad från kök/balkong på vån 2, veranda på framsidan och med förlängning av huset på 60cm. Priset på detta för enbart bygget, (alltså exkl. tomt, markarbete, anslutningsavgifter, bygglov m.m och med standardvalen) var runt 2 850 000kr. Rabatter var inte att tala på men de hade erbjudande på att man fick 60 000 rabatt om man gick med på att vara visningshus 4h totalt, vi lyckades tjata till oss så de ökade den till 80 000, denna rabatten är inte medräknad i priset jag angav. Vad fick ni andra i pris? Önskar er lycka till med era byggen!
Berätta gärna mer om vad som strulat.
Vi är på gång och skall bygga med A-Hus nångång i vinter/vår, det har gått ganska bra hittills. Lite småfel här och där i pappren men de granskar man såklart i vilket fall som helst.
 
Kom på att jag inte skrev att vår tomt var bunden till a-hus så det försvårar ju förhandling om pris.
Tror inte ni behöver oroa er för A-hus och speciellt inte om det känns bra redan nu. För oss var det otroligt mycket strul med avstyckning med tomt, ledningsrätt, tester på tomt, kom egentligen ingenstans på över 6 mån och fick knappt svar på saker så vi tröttnade. Under detta så gjorde även A-hus massa fel med papper, fick bygglov försenat flera månader pga dem och hade knappt koll på någoting kring de problem som dök upp och de tog inget ansvar utan vi fick själva kolla upp det mesta, detta berodde dock mer på personligheten hos denna säljaren så det behöver ju inte påverka er. De gångerna som jag tog kontakt med A-hus centralt så var de mycket duktiga.
 
Madde 365 skrev:
Kom på att jag inte skrev att vår tomt var bunden till a-hus så det försvårar ju förhandling om pris.
Tror inte ni behöver oroa er för A-hus och speciellt inte om det känns bra redan nu. För oss var det otroligt mycket strul med avstyckning med tomt, ledningsrätt, tester på tomt, kom egentligen ingenstans på över 6 mån och fick knappt svar på saker så vi tröttnade. Under detta så gjorde även A-hus massa fel med papper, fick bygglov försenat flera månader pga dem och hade knappt koll på någoting kring de problem som dök upp och de tog inget ansvar utan vi fick själva kolla upp det mesta, detta berodde dock mer på personligheten hos denna säljaren så det behöver ju inte påverka er. De gångerna som jag tog kontakt med A-hus centralt så var de mycket duktiga.
Tråkigt att ni hade så mycket problem. Vi styckar själva av mark som vi köper av en bekant så jag vet hur mycket jobb det är. Ca 6 månader sedan vi lämnade in ansökan till lantmäteriet och de verkar inte veta vad de pysslar med då de ställer skumma frågor om sådant som de ska avgöra själva, får se när det blir klart.
Jag hoppas att ni meddelade A-Hus om problemen med säljaren, så kanske ni räddar någon annan från liknande problem.
 
eidlert skrev:
Tråkigt att ni hade så mycket problem. Vi styckar själva av mark som vi köper av en bekant så jag vet hur mycket jobb det är. Ca 6 månader sedan vi lämnade in ansökan till lantmäteriet och de verkar inte veta vad de pysslar med då de ställer skumma frågor om sådant som de ska avgöra själva, får se när det blir klart.
Jag hoppas att ni meddelade A-Hus om problemen med säljaren, så kanske ni räddar någon annan från liknande problem.
ja men det mest tråkiga var att skanska som sålde tomten ljög för oss hela tiden. När vi skrev på så skulle avstyckningen vara klar efter 2veckor, men som sagt var 6 mån senare fortfarande inte klart...de kan ju inte ens ha påbörjat det då vi skrev på... Hoppas eran avstyckning snart är klar då så ni kan börja med de roligare bitarna:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.