Phiplex
Är 952 kr inkl moms per kvm ett bra, dåligt eller normalt pris att betala för en grundplatta gjord med enkel formsättning (?) och av 100 mm vattentät betong, 100 mm cellplast isolering och med 200 mm makadam/singel på redan plan och hårdgjord mark?
 
Priset är helt ok.

Gör ett snabbt överslag på de priser som jag brukar sätta (jobbar som kalkylator på ett stort byggföretag) och får priset till 958 kr exkl singel. Men det är många faktorer som spelar in vid prisättningen. (Plattans storlek, placering, avstånd till betongstation, ev kostnad för bodar mm)

Snabb översikt:
100 expanderad cellplast + armering (normalarmerad) + 100 stålglättad betong : netto 310 kr
Oisolerad kantbalk H 400 (0,2 m3 betong/m balk), räknat med 0,4 m balk per m2/platta: netto 685x0,4=275 kr
Allmänna omkostnader: bodar arbetsledning mm (kan variera stort) 25 % på ovanstående priser: = 145 kr
Företagets vinst, 5% på ovanstående = 40 kr
Moms 25 på ovanstående ger totalt 960 kr
 
Företagets vinst på endast 5% är riktigt lågt räknat, så prislappen på 960kr plus moms är lågt räknat.
Så det låter helt klart billigt! (Brukar väl iaf lägga på 10-12% som vinst,, eller "administrativa avgifter" som det också kan heta).
Jag räknar själv på att gjuta en platta till ett eventuellt köp av hus, då hamnar jag på ca 890kr/kvm inkl, moms. Då är det också bra rabatter, och med en maskin under en helg (ink, vad det innebär,,,, ;O)
Erbjuden att betala 1550kr/kvm för en entreprenör göra jobbet (svårt val? Tror inte det).
Så det låter helt klart som ett bra erbjudande du har fått!
Men se till att få en offert specad med var som ingår, så det inte tillkommer "oförutsatta utgifter" under resans gång.
Lycka till!
 
Men det är inte inkluderat VA och golvvärme å så? vad får ni för priser då?

// Marcus