R
Worx landroid 2.0 (794e) inköpt 2014 på Clas Ohlsson för 4500kr.

Nu 8 år senare tragglar han fortfarande på.
Visserligen med lite hjälp på vägen under dessa år. 1 batteribyte samt frontsensor och lite nya kullager till framhjulen.

Kan inte komma ihåg senast jag haft ett stopp faktiskt, välklippt varje år.

Worx Landroid 2.0 gräsklippare på gräsmatta med synligt använd slitaget och bil i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur ser det ut för er andra worx användare? :D
 
Har modellen större, ungefär lika gammal! Var tvungen byta batteri på kretskortet då den blev senil, sen har "någon" grävt av avgränsningskabeln ungefär 10 gånger (vem kan glömma bort en sån detalj?)

Bortsett från de förvirrade ögonblicken har den fungerat fint, sett till att den varit full-laddad på hösten innan jag stängt av den. Inget robotklipparhotell för min (om nu inte källaren räknas) :)
 
  • Gilla
RalleB
  • Laddar…
R
Haha ja, avgrävd slinga har ju hänt ett par gånger:rofl:
Fast det är ju inte märkesberoende;)

Och ja, jag vet att Husqvarna bara rullar på också (finns en i sommarstugan) men kan tycka att worx genom åren blivit oförtjänt hånad och skrattad åt.

Ja det var en budget och jag trodde nog inte när jag köpte den att den fortfarande skulle rulla 8 år senare i stort sett orginal.

Dock har ju priserna på de nya worx ökat så pass att det knappt skiljer nått mot gardena husqvarna så den dag denna säckar ihop helt blir det svårt att välja.
 
Jo jag har en del erfarenheter av dessa maskiner. Fick ge upp på en WG796E (m wifi) som vägrade ta laddning trots nytt batteri. Bytt frontsensor, funkade någon säsong ytterligare. Den hölll i alla fall sex säsonger innan den blev utbytt till en Husqvarna Automower 315, ett stort lyft men får säga att prestationen av den gamle Worx 796E var imponerande, stor gräsmatta ca 1500 kvadrat. Husqvarnan är verkligen i en annan division men också väldigt mycket dyrare.

Fortsatt körs en gammal Worx WG790.E1 på en annan tomt och bara tuffar på, rätt gammal men inga problem.

De problem jag stött på med Worx av dessa modeller är mest att frontsensorns kablage är i tveksam kvalitet, tenderar att bli kabelbrott pga dåligt val av kabelkvalitet. En annan sak är att neodym-magneten i frontsensorn har en tendens att rosta upp totalt och behöver ersättas, påverkar hur den hanterar påstötningar. Magneten påverkar en sensor innanför skalet, är magneten upprostad funkar det inget vidare. Annar bra maskiner tycker jag.
 
  • Gilla
RalleB
  • Laddar…
Vi och grannen har sedan nio år tillbaka var sin Worx.

På båda har vi själva bytt givare och batteri en gång, men i övrigt har de gått och går felfritt (imponerad)
 
  • Gilla
hydrolift och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.