Har en krypgrund som är undertrycks ventilerad där det sitter en fläkt som suger ut luften. Spelar inte så stor roll om det är -15 grader ute eller +15 ute så ligger temperaturen i krypgrunden runt +18 grader. I bostadsdelen ovan krypgrunden är det just nu 20 grader varmt med en luftfuktighet på 25%.

I krypgrunden har jag byggplast på marken som går upp på väggarna och har tätat alla ventiler. Finns inget organiskt material i krypgrunden.

Det jag funderar på är om man skulle kunna isolera grunden med frigolit och på så sätt få ner luftfuktigheten?

Vad tror ni?
 
Högre temperatur som blir effekten av bättre isolering sänker givetvis RF. Så ja, är du orolig är det en rimlig åtgärd. Dock undrar jag om du bara mätt enstaka gånger eller mätt över tid?
 
H huggan skrev:
Högre temperatur som blir effekten av bättre isolering sänker givetvis RF. Så ja, är du orolig är det en rimlig åtgärd. Dock undrar jag om du bara mätt enstaka gånger eller mätt över tid?
Har en fuktmätare kontinuerligt i krypgrunden och haft det säkert i 10 år
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Har en fuktmätare kontinuerligt i krypgrunden och haft det säkert i 10 år
Vad har du för luftfuktighet då?
 
Har just nu oljeradiatorer i utrymmet ovan krypgrund men tanken är att jag via krypgrunden ska montera vattenburna element så rören kommer gå i krypgrunden
 
K Kane skrev:
Vad har du för luftfuktighet då?
72% Rh
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
72% Rh
Året runt?
 
Är trossbottnen fräsch behöver du inte åtgärda. Isolering kommer inte göra mycket skillnad, inte värt besväret.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.