Hej!

Haft ett jävla problem med lukt från källare trots dränering..

Nu har jag hittat problemet, gjutformarna sitter kvar i i väggarna fukt har gått in i hörnen och vandrat vidare.. jag vet inte om det är i alla väggar förmodligen..


Ikväll har jag rivit upp ca 4 meter det är bara fnöske, efter varje 1,5 meter går det upp ca 20 cm emot väggen. (Så det är en form som dem inte har tagit bort när huset byggdes för 50 år sedan)

Huset är köpt för ca 4 månader sedan, är det rimligt att jag ska stå för detta själv? Behöver bila upp 110 kvadrat längst alla väggar dammsuga djuta om osv osv.. ett jävla hästjobb!

Är det bara bita i det sura äpplet?
Eller kan detta klassas som ett dolt fel?
 
  • Upptäckt skadad gjutform och fuktskador längs en källarvägg under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen hörna av källarvägg med upprivna gamla gjutformar av trä och betongrester, verktyg syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D
Henke1993 Henke1993 skrev:
Hej!

Haft ett jävla problem med lukt från källare trots dränering..

Nu har jag hittat problemet, gjutformarna sitter kvar i i väggarna fukt har gått in i hörnen och vandrat vidare.. jag vet inte om det är i alla väggar förmodligen..


Ikväll har jag rivit upp ca 4 meter det är bara fnöske, efter varje 1,5 meter går det upp ca 20 cm emot väggen. (Så det är en form som dem inte har tagit bort när huset byggdes för 50 år sedan)

Huset är köpt för ca 4 månader sedan, är det rimligt att jag ska stå för detta själv? Behöver bila upp 110 kvadrat längst alla väggar dammsuga djuta om osv osv.. ett jävla hästjobb!

Är det bara bita i det sura äpplet?
Eller kan detta klassas som ett dolt fel?
70-talsgrund = ej dolt fel
 
  • Gilla
anaitis
  • Laddar…
Typisk konstruktion från 70 talet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.