Hej,
Har precis köpt ett hus från 75 (elementhus) med tegel nertill och träpanel under takspetsen. Vill göra något åt fasaden och funderar på att antingen putsa fasaden eller klä den med träpanel. Har någon gjort denna resa och finns det i så fall bilder som visar hur slutresultatet blev? Tacksam för svar!
Mvh
Mikael
 
Om jag nu väljer träpanel så har jag funderat att lägga liggande panel. Några synpunkter på liggande panel vs. stående panel? Synpunkter gällande spånt- vs. lockpanel?
Tack på förhand!
/Mikael
 
Har sett bilder på ett (mexi?)tegelhus som man la puts på, ett digert jobb. Bilderna finns antingen här eller om det var på styleroom.se

Liggande panel sägs ha sämre hållbarhet, antar det har med hur vattnet faller utmed brädorna...
 
Liggande panel är snyggare än stående, men det är en smaksak. Den liggande panelen vi satte på första villan -88 sitter alla fall kvar och mår bra för den kollar vi på ibland :)
Men jag tycker puts är snyggast och skulle aldrig nånsin sätta trä utanpå tegel, tegel är ju den perfekta fasaden som inte kräver en massa skötsel återkommande men trä ska målas och målas och målas.
Träpanel har en enda fördel och det är att det är enkelt att göra själv men skulle jag köpa tjänsten skulle jag putsa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.