Man ser dem då och då i reportage och bilder på Instagram och Pinterest, de där läckra lila blommorna man bara vill ha. Men så när man står där på plantskolan har man glömt vad de hette, i alla fall jag. Nu har jag i alla fall skrivit ner dem så att jag ska komma ihåg nästa gång!
Jätteverbena

Du kan läsa blogginlägget här: 7 läckra lila blommor till trädgården
 
Maria T
Aaaaahhhhh, jag älskar blommor som drar åt det blålila hållet och har också dåligt minne när jag kommer till plantskolan :D
Vi har gott om bolltistlar (måste dela dem igen), kattmynta/nepeta och salvia, jobbar på att lavendeln ska trivas. De där stora "gräslöksbollarna" är så vackra, ska definitivt notera att de heter Allium till nästa växtköpstillfälle. Tyvärr tror jag inte Agapanthus funkar här, Stockholms-ort, och jag pysslar redan med tillräckligt många växter som ska förvaras på olika ställen så tror jag skippar den tills det kommit en som är härdig. Men vacker är den.
Jag har nyligen skaffat en daglilja från en växtloppis som såg lite rosa-lila ut på referensbilden - om den blir snygg och Lila så tipsar jag om den.
(Min närmsta vän säger att jag inte får skaffa fler lila saker - kläder, inredning, växter och när jag berättade att jag/vi ev ska skaffa en lilamaskad Birmakatt så skakade hon bara på huvet).
Lägger till denna bara som referens för att den har snygg kulör :devilish::heart:
 
Vad härligt att det finns fler som jag. Lila ihop med grönt tycker jag är oslagbart. Vi har en lila soffa :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.