Jag har renoveringsgipsskivor på 6mm liggande som jag tänkte använda för en innervägg jag bygger.
Planen är att fästa OSB skivor på reglarna, och sedan istället för en "vanlig" gipsskiva sätta renoveringsskivorna ( såna här http://www.bauhaus.se/norgips-ytskiva-6x900x2500mm.html).

Finns det någon anledning till att det här är en dum idé?
Man tycker ju att OSB skivorna borde göra allt nog stabilt i alla fall, så jag tänkte bara köra på med det här för att spara cash (eftersom jag redan har dom här skivorna, men inga tjockare).
 
  • Gilla
Brandeu
  • Laddar…
Nej, det är inga särskilda problem med det.

Renoveringsgipset är normalt dyrare än det vanlig, men när du redan har det så.
 
Lysande. Yes, i det här fallet är inte priset något problem, snarare motsatsen :)
 
Jag har 6mm gips på råspont sedan ca 8 år. De är spacklade och målade och har hållit utmärkt.
 
  • Gilla
molle4
  • Laddar…
Du får ju större golvyta! Det måste ju vara bra.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Haha, ja dom där millimeterna spelar väl mindre roll dock :)
 
Tycker 6mm är krångligare att skruva och att det krävs mera arbete med spackling då området kring skruvskallarna gärna reser sig, men visst kan man använda dem.
 
Det där med att området runt skruvskallen bubblar upp var inget jag tänkte på när jag drog i de första 250 gipsskruvarna från Grabber. Sedan köpte jag gipsskruv från Heco, och NU är jag väldigt medveten om problemet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.