jo jag har ett gammalt badrum från 64 nått med plastmatta och fina blå perstopsplatter på väggarna upp en ca 140cm åvan det en konstig plast/frigolit liknande tapetsak! o det är just den delen som börjat gå sönder mellan skorstenen och på väggen har det blivigt en liten reva så nu e jag lite skraj att få fuktskador på sikt! då jag saknar 50-100 000 på nytt badrum undrar jag om man kan göra nån nödlösning.

tex bredspackla väggarna måla med nån plastfärg? Eller vad kan man göra i målar väg???

//B
 
Har du möjlighet så införskaffa en duschkabin samt kolla så du har ordentlig ventilation. Sen är det bara att börja spara. Så är jag tvungen att göra med vårt badrum på ovanvåningen. Där är det plastmatta som har spruckit bredvid toastolen samt nån hemska plastlameller på väggarna...

Var också inne på att göra nån snikvariant ala megabilligt men insåg att det är nog säkrare och bättre att göra det ordentligt från första början.

J P-A
 
jo man har ju en liten kille på 2 bast som gillar o bada :) så en kabin e lite utanför tänket, ska ha dit min frus morbror som är snickare o höra vad han säger!
men blir nog en resa till polen! i sommar!
 
Ja,min lilleman älskade också att bada men risken för fuktskador var överhängande pga sprucken plastmatta så badkaret åkte ut och en billig duschkabin från bauhaus åkte in!
Lilleman var ytterst skeptisk men nu tycker han det är kanonskoj att "dujshcha" precis som pappa!!!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.