galento
Hej , tycker 60 minuter är för kort tid för att ändra ett skrivet inlägg , man kanske
kommer på mer saker att tillägga , ta bort eller rätta till. Förstår att att regeln finns till
för att det inte ska ändras i inläggen och bli osammanhängande i tråden men på andra
forum man är medlem på kan man justera sitt inlägg när som helst och det funkar där.
 
BirgitS
Ett sätt att lösa att folk ändrar på ett sätt om gör tråden obegriplig är att spara det gamla innehållet i en "spolier" så att man kan klicka på "Tidigare innehåll" och få reda på vad det stod från början.
 
Rätta till sig i ett inlägg under tycker jag fungerar klockrent, tycker 60 minuter är för lång tid.
 
BirgitS
ådal ådal skrev:
Rätta till sig i ett inlägg under tycker jag fungerar klockrent, tycker 60 minuter är för lång tid.
Kan ju vara svårt att upptäcka för andra om det har hunnit skrivas flera inlägg emellan. Har ju sett flera gånger att inlägg får mothugg fast den som skrev inlägget redan har rättat eller kompletterat inlägget i ett nytt.
 
  • Gilla
ådal och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Kan ju vara svårt att upptäcka för andra om det har hunnit skrivas flera inlägg emellan. Har ju sett flera gånger att inlägg får mothugg fast den som skrev inlägget redan har rättat eller kompletterat inlägget i ett nytt.
Ingen lösning är perfekt. Finns för- och nackdelar med alla sätt. Har många gånger varit med om att jag har lagt ner ganska mycket tid på att leta fram lösningar och svarat på frågeställningar, och sen när man ska svara så har inlägget blivit redigerat och det bara var att börja om.

Tycker det blir mer huller om buller ifall man ser svar på inlägg som har blivit redigerade och inte längre finns, en kort redigeringstid tvingar folk att dubbelkolla det man skriver.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
B
Tycker det är en rimlig kompromiss med 60 min tid. Det går ju alltid att förtydliga med ett ytterligare inlägg.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Eller svara på sitt eget inlägg och låta ursprungstexten ligga kvar.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
K
Man läser väl igenom sitt inlägg efter man skickat det? Då upptäckts ev. stavfel, oklarheter mm
 
galento
K kniv skrev:
Man läser väl igenom sitt inlägg efter man skickat det? Då upptäckts ev. stavfel, oklarheter mm
Jo men man kanske gör nåt annat en stund och kommer på nåt mer som skulle varit med i inlägget.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
För många år sedan så var det många timmar man hade på sig, sen kortades det ned i flera omgångar till dagens 1 timme.

Förr så var jag med om att frågeställaren tog bort sina inlägg så fort den hade fått svar på frågan. Det händer extremt sällan idag.

Det finns trådar än idag som blir obegripliga pga en/flera redigerar/tar bort inlägg när personen får mothugg.
Man lär sig ganska snabbt vem som gör så, och när man märker det så är det bara att citera inlägget man vill svara på, tyvärr blir det då fler citat än det egentligen skulle behöva vara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.