KristinaRT
Banalt, jag är medveten om det men blev bara så irriterad att jag var tvungen att dela med mig :)
Läs inte vidare om småsaker irriterar er ;)

Efter den varningen, här kommer storyn:

Köpte revben, goda som vi köpt innan, och varit nöjda med. Öppnar förpackningen och hittar ett stycke som upptar ca 60% av påsen.

Ok, då antar jag att det väger mer? Tja, 507 g (inkl plastpåse och marinad). Enl förpackningen ska det vara 550g....

Men det tar inte slut där, vänder på påsen och hittar ----- ett kött-löst revben som någon vänligt lagt i förpackningen, sannolikt för att dra upp vikten till mer än 500 g.....

SÅ irriterande, ska man behöva öppna kartongerna i affären och kolla förpackningen INNAN man köper den?

Skickade en illustrativ bild till kundtjänst - ska bli intressant att höra vad de säger, men jag köper nog aldrig deras produkter igen....

Mummmel ..... köttlöst revben...... mummel :(

OBS - det sista var ironiskt menat :)
 
Illa att lura kunderna på det viset.:mad:
Givetvis skall uppgiven vikt vara densamma som varan har utan emballage.
Det där med att gömma sånt som inte är så fint är vanligt. Ofta "råkar" etiketten oftast hamna över någon korvskiva som inte är så fin som övriga.
 
KristinaRT
Jag förstår att det är svårt att få exakt vikt på något sådant som revben (om man inte sågar i benen) men att lägga dit ett köttlöst ben för att dra upp vikten var det som gjorde mig mest irriterad! Det är ju att lura kunderna, inget annat!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.