Har fått offert på 40 kkr inkl moms för att måla om ett hus (1 1/2 plan) utvändigt med tvättning, skrapning grunding där det behövs (Woodex Aqua), samt alla plåtarbeten skall målas med rostskyddsfärg etc, fönster skall kittas och målas med oljefärg. En kortsida skall inte göras vid alls. Jag vet faktiskt inte hur stort huset är :cool:, kanske 6x15 meter. Liten förstukvist.

Arbetskostnaden är 26,5 kkr ink moms.

Målaren har bra referens från tidigare ägare.

En dryg timme öster om Göteborg.

Om det inte är hutlöst, så tänkte jag pröva.
 
Mycket pengar men ack så tidsödande, har man inte tid över själv samt har lite slantar över så visst lej bort det, vet vad jag hade satsat slantarna på istället.

Tror att du kan få 50% på arbetskostnaden om jag inte är helt fel ute, s.k. rut avdrag.

Vet däremot inte om det är bra eller dyr offert du fått, brukar ju vara bra att begära in flera så kan du jämföra lite mer.
 
Hutlöst är inte priset, men ingår ställning i priset också? Jag antar att målaren inte kommer stå på stege...
Om inte ställning ingår tycker jag att du ska säga 35 kkr. Det skadar ju inte att försöka pruta när det gäller offerter. Sen är det ju svårt att avgöra över internet om offerten är bra eller dålig. Vi vet ju inte vad som behöver göras och hur omfattande allt är.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.