Hej där,
Roar mig med att försöka grovplanera ett få ner ett (presumtivt) hus i 3D Home Architect (http://www.byggahus.se/artiklar/passagen19.htm).

Det fungerar hyfsat förutom på en punkt; de möbler och andra objekt som följer med i programmet är fruktansvärt amerikanska (av naturliga skäl).

Är det någon som har bra tips på var man får tag på .3DS-element med lite mer europeisk/nordisk känsla? Har letat runt några timmar men hittar absolut inget vettigt och framför allt inget billigt/gratis...

Mvh

Håkan
 
Tjenare!
Jag har också lekt lite med 3D Home Architect och tycker att det är ett super bra program, enkelt och det blir snyggt. Söker också efter fler element till det programmet. Vilken version har du?

// Erik
 
Kör v5.1. Den är väl inte helt stabil, har precis fått börja om efter att nästa blivit klar med ett våningsplan. Bidde något märkligt med en vägg som fanns men ändå inte....?!?! Har ägnat några timmar åt att rädda jobbet men det går ju inte att kopiera från en fil till en annan, utan bara från en våning till en annan och i det här fallet så kraschar den då. Annars väldigt nöjd. Man får väl skylla sig själv som inte såg till att spara versioner av filen allt eftersom man byggde upp den.

Jag hojtar till om jag hittar svenska/europeiska möbler. Har ställt frågan till IKEA men inte fått något svar än. Ska bli kul att se om de reagerar. De borde ha något liknande format själv för distribuering i och med deras egna två ritprogram (kök och bad tror jag det är)

Mvh

Håkan
 
Nope,
Jag har inte hunnit kika vidare i ämnet. Och nej, IKEA har inte hört av sig...

Håkan
 
Ikeas program (Kök och Kontor) är egentligen ett danskt program. Minns inte just nu vad tillverkaren heter. Fanns en version för barnrum, men inte katten fukade de symbolerna i IKEAs...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.