...Nu slår ni garanterat bakut, men det är precis vad vi har tänkt. Jag vet att man avråder från detta, men om vi gör som beskrivet nedan, finns det inte någon chans att det kan vara ok?

Badrummet kommer att bli runt 8kvm tror jag, hyfsat kvadratiskt, och tanken är att ha handfat och toalett längs ena väggen med 30*60-klinkers på golvet, och duschvägg (glasbetong) och hörnbadkar i varsitt hörn längs den motsatta väggen med 11*11-klinkers på golvet. 11*11-delen skulle få riktigt fall, medan 30*60-delen skulle få rakt fall mot "skarven". Eftersom vi planerar att bygga upp badkaret kommer det att bli två hörn där vatten ev kan lägga sig, nedanför badkaret och utanför duschväggen.
Känner att vi kanske borde tänka om när det gäller badkarsuppbyggnaden nu när jag skriver om det...

Ok, är det någon som förstår hur jag menar? Uppskattar alla kommentarer, även om alla tycker att vi är dumma i huvudet. Isf KANSKE det finns en anledning att tänka om... ;)
 
Ska tillägga att det gäller renovering, inte nybyggnad.
 
Snyggt med stora plattor, men ett hesike att lägga redan på plana golv. Törs säga att kring en golvbrunn kommer det att se ut som mosaik innan ni fått till lutningen. OCH slarva inte med lutningen bara för att få till stora plattor. Det kommer Ni att ångra (förutom att byggnormen ställer krav på det).
 
Båda golvbrunnarna ska vara i 11*11-delen, som kommer bli runt 1-1.20m bred, det glömde jag visst säga. :)

 
Det är en klar fördel om det är en viss golvlutning även i övriga delen av badrummet (även om den är svag.) ;)
 
Vi kommer ha en plattsättare som gör det åt oss (anlitad på REKOMMENDATION av vår kompis snickaren, för de som sett min andra tråd...), och räknar med att han kan fixa ett litet fall även på de stora plattorna. Som jag skrev i min fråga är det meningen att de ska ha ett fall också. ::) ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.