Är det någon i skånetrakterna som kanske har ett kök från 30-50 tal som
ändå ska rivas ut?
Det behöver inte vara något snyggt kök, men det ska vara användbart och inte falla
isär :)
Det får gärna vara en variant med sneda överskåp.
Hojta gärna till om ni har ett så kommer vi och tittar och fixar givetvis med nedmontering
själv om det är någonting ni vill slippa :)
imagehandler.ashx.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En liten inspirationsbild på vad jag menar, men behöver absolut inte
vara lika snyggt!

/Evelina
 
Vi kommer nog riva ut vårt kök från -55 i sommar, tyvärr inte den modellen av överskåp dock. Luckor/stommar är slitna och skulle behöva slipas och lackas om, men jag kan inte se några uppenbara fuktskador.
Jag misstänker att ni är ute efter massivt kök, tyvärr är sidorna på våra stommar masonitbeklädda träramverk.

Finns det trots allt intresse kan jag ev maila lite bilder och spalta upp vilka stommar det finns. Köket finns i Lund.
 
Hej! Du får gärna skicka skicka mått och bilder! skulle gärna vilja se! :)
min mejl är: evelinaw_@hotmail.com
 
Jag slänger ut frågan igen och undrar om något kanske har ett liknande kök som ändå ska rivas ut? :)
 
Köket på bilden ser ut ungefär som lägenheten i det 20-talshus med kök från 50-talet som jag bodde i förr. På 50-talet renoverade man upp med vattenburen centralvärme och kastade ut kakelugnar och vedspisar och byggde ett då modernt badrum. (Innan dess var det nog utedass och det kommunala badhuset som gällde för den personliga hygienen) Nu i den senaste renoveringen, gjord efter min flytt, försvann badrummets alla ytskikt och hela golvbjälklaget så det blev ett schakt ner till källarvåningen, elen byttes ut fullständigt med mera men de snedställda köksskåpen blev kvar.
 
Okej, där har det hänt grejer alltså!
Men finns skåpen tillgängliga fortfarande då? eller vad menade du? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.