Jag har en 3-fasskena med 7 halogenspotlights som kan dimras i mitt kök. Jag vill byta till ledspotlights. Behöver jag byta dimmer? Har ni förslag på lämpligaspotlights? Jag vill att det skall vara så smäckra men samtidigt ge bra ljus. Tack på förhand!
 
Byta till LED går bra, under förutsättning att nuvarande halogen är för 230 V och ingen transformator finns, som kan vara på 12 V ( 11,8 ) Finns LED för 12 V. Sen det med armaturerna till skenan, du måste kanske ha samma fabrikat som skenan för att kunna sätta dit dom. 3-fasskena, är det olika tändningar på skenorna i den eller allt på en gång. Ska det även dimmras så tillkommer att det ska passa och att dimmern kan ta så låg last.
 
J jonaserik skrev:
Byta till LED går bra, under förutsättning att nuvarande halogen är för 230 V och ingen transformator finns, som kan vara på 12 V ( 11,8 ) Finns LED för 12 V. Sen det med armaturerna till skenan, du måste kanske ha samma fabrikat som skenan för att kunna sätta dit dom. 3-fasskena, är det olika tändningar på skenorna i den eller allt på en gång. Ska det även dimmras så tillkommer att det ska passa och att dimmern kan ta så låg last.
Tack! Jag har 230V Global Trac skena. Kan du hjälpa mig med exempel på spotlights som skulle kunna fungera samt även dimmer. Jag behöver hjälp så att jag börjar leta efter rätt saker. Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.