Hej, tycker ni att 2600:- för platta på mark låter mycket om man tänker att ingen shaktning ingår utan att el o vvs e klart o framdraget...dvs bara att börja gjuta..?
Vi planerar för golvvärme med den kommer väl hamna i vvs entreprenaden sen isåfall?
:confused:
 
Det skulle innebära 260.000:- för en platta på 100 kvm, nu höftar jag bara rejält:) material och betong 60-70.000:- resten ( runt 200.000:) i arbetskostnad alltså då för mitt exempel på 100kvm, eftersom jag inte vet hur stor din grund är
 
Nu kan inte jag priserna i Halland, men 2600kr/m2 är ungefär vad det kostar i Stockholm. I Småland ligger det på ungefär halva den kostnaden.
 
btgarb skrev:
Nu kan inte jag priserna i Halland, men 2600kr/m2 är ungefär vad det kostar i Stockholm. I Småland ligger det på ungefär halva den kostnaden.
Tar du dom dyraste i sthlm så hamnar man nog där, samt tar man dom dyraste i småland skåne ja vart du vill hamnar man nog där;)
 
Hej!
Tack för svar, glömde skriva att det rör sig om 100 kvm platta. Ja, det låter rätt dyrt...
att det skiljer så mycket mellan stockholm och småland, oj!
 
lisavanilli skrev:
Hej!
Tack för svar, glömde skriva att det rör sig om 100 kvm platta. Ja, det låter rätt dyrt...
att det skiljer så mycket mellan stockholm och småland, oj!
Jag är helt säker på att stockholm är det stället i sverige där priserna varierar som allra mest ifrån det billigaste i sverige till dom dyraste, utbudet är helt enkelt störst där, jag tror att det gäller överlag i många branscher.

Man får helt enkelt lägga några extra timmar på att ringa runt och ta in priser.
 
Låter dyrt.. HIttar man rätt grävare så kan det bli bra mycket billigare..
Jag har nyss schaktat för en platta på 173kvm och en infart 140kvm. Där ingick även fyll med 0,80 sten 500ton .Min tomt lutade en aning.. i ena kanten så är det 80cm med fyll. Jag betalade 209,000 kr för allt detta.
Så jag säger bara som en av föregånde talare... Ring runt o begär offerter...
 
Hej skimmy!
I ditt pris på 209.000 då ingick endast shaktningen om jag förstår dig rätt?
Jag fick offert på endast plattan, dvs marken skulle vara färdig för platta på mark ...ingen shaktning alltså.
Har du fått ngt pris på själva plattan än?
 
Hallå.
I dessa pengar så ingick allt från att tomten stod orörd till:Vägbrunn,140kvm infart,dränering,vatten&avlopp elrör,telrör.Sedan allt till singelbädd innan kantelementen ställdes dit. Kolla på den sidan så ser man lite mer.../Tommy S

http://villasjodin.bloggspace.se
 
Mikael_L
Jag tycker ni ska in någon till offert.

Det är definitivt inget fyndpris. Själv tycker jag det verkar vara överpris, men det är alltid mycket svårt att uppskatta andras priser, då man inte har total överblick.

Men just nu, med byggmarknad i nedåtgående, borde det väl gå att komma under 2000/kvm.
Då tjänar ändå firman uppåt 100' för några dagars arbete !!!

2000/kvm inkl rimlig mängd schakt var väl halvdyrt för ett par år sedan.
 
Tyckte nog oxå det där lät dyrt för bara plattan, då underarbetet redan är gjort...
Min platta till garaget har kostat ca 630kr/kvm, det är ink allt. Byggt själv, ingen lejd firma.
Har viss tillgång till maskin för frakt av material, men grävningen lejde jag.
 
F
Menar du verkligen att ni skall ha färdig makadambädd och att 100kvm platta utöver all schakt, golvärme, vvs mm kostar 260 000:-????

Är det så så är det inte bara dyrt det är antingen ett missförstånd eller bedrägeri.....

Några ton 2-5, Kantelement, 300mm Isolering, armering och betong borde kosta ca 70-80 000:- (antagligen högt räknat). Hur många mantimmar behövs för att forma och gjuta en 100m2 platta? Gissar på att det borde handla om ca 60h eller nåt sånt, en arbetskostnad som borde hamna på rätt sida 30 000:-

Minst halva priset säger jag.......
 
Har tittat på offerten igen, det står faktiskt att marken ska vara färdig för plattan och att el o vatten ska vara framdraget till där plattan ska vara.
Har efter era råd gett mig ut på jakt efter flera grundofferter!
tack =)
 
Mikael_L
Berätta gärna hur det går sen.
 
Gjutaren som jag anlitade tog 1000:-/kvm med 200mm cellpast under plattan. Då ingick cellplast, armering betong osv. men ej schakt eller makadambädd.
Detta var för en tillbyggnad på 50kvm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.