Y
För att inte virket skulle slå sig allt förmycket så lät jag det ligga ute med plast över sig. Dock har det läckt in vatten lite här och var så det är ju inte snustorrt.

Frågan är om det är någon fara att använda, eller ska jag lägga in det i garaget och låta det torka, eller ska allt kasseras?

Tog in en förut, sågade, skruvade upp och märkte att den såg sotig ut. Vet inte om det är smuts eller början på mögel..
 
Troligen kommer den dra sig nåt fruktansvärt, alltså bli väldigt sned när den torkar. Annars är det inga problem så länge du inte bygger in den innan den fått torka,
 
Ska det användas inomhus måste det vara torrt. Ta in det i garaget blir bra, men trava upp det rakt och snyggt med ströläkt och någon tyngd på, annars kommer det som sagt att slå sig.
 
Y
lyfte in dom i garaget förut, ställde dom på den smalare sidan i hopp om att det kan undvika slag. vågade inte trava dom samman då jag låser in fukten... nåväl, vi får väl se..
 
Yrrol skrev:
lyfte in dom i garaget förut, ställde dom på den smalare sidan i hopp om att det kan undvika slag. vågade inte trava dom samman då jag låser in fukten... nåväl, vi får väl se..
Lägg dem platt med masonitstrimlor som strö så torkar de kontrollerat. Det är ströet som är tricket för att hålla dem plana. Annars var det rätt tänkt att lägga dem för tork ute. Ströa även här.
 
Och spän med typ Biltema band!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.