Hej!

Jag ska renovera hemma och fick höra från en tillgänglighets konsult att jag behöver 12M högskåp, vad menas med 12M? Är det att jag behöver 1,2m skåp totalt?
 
Man behöver väl inte tillgänglighetsanpassa när man renoverar?
 
Jag totalrenoverar, Kommer bygga ut huset. bygglov är sökt.
 
Andreasggb Andreasggb skrev:
Hej!

Jag ska renovera hemma och fick höra från en tillgänglighets konsult att jag behöver 12M högskåp, vad menas med 12M? Är det att jag behöver 1,2m skåp totalt?
Kan du inte fråga konsulten vad som menas? :)
 
Annars brukar M betyda Mega, men det låter lite väl ambitiöst med 12 miljoner skåp.
 
M står här för modul, vilket låter mer ambitiöst/märkvärdigare än att säga/skriva decimeter.
 
fahlis fahlis skrev:
M står här för modul, vilket låter mer ambitiöst/märkvärdigare än att säga/skriva decimeter.
Så det menas helt enkelt att jag måste ha ett högskåp som är 1200mm brett?
 
Andreasggb Andreasggb skrev:
Så det menas helt enkelt att jag måste ha ett högskåp som är 1200mm brett?
Ja eller mer brukligt 2 stycken 60-skåp.
Är det för förvaring i ett (tillgängligt) sovrum eller? Finns ju liknande riktlinjer för kök mm.
 
A Arga ingenjörn skrev:
Ja eller mer brukligt 2 stycken 60-skåp.
Är det för förvaring i ett (tillgängligt) sovrum eller? Finns ju liknande riktlinjer för kök mm.
Hon har markerat det som förvaring som skall finnas i bostaden. Så antar att det inte spelar någon roll i vilket rum?
 
Förvaringen måste finnas i något av de rum som är tillgänglighetsanpassade, dvs på bottenvåningen (om det inte finns hiss) och med tillräckligt bred dörr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.