Har haft ihjäl 2 stycken gröna bosch Pex 400 (lager och/eller motor) och kikar nu på något nytt som kan hålla bättre.
Har en massa slippapper för 125mm så var helt inne på det, men inser att 150 är ju såklart bättre.
-
Kikade på Bosch GEX 40-150, Metabo SXE 450 och 425, men även på Bosch GET maskinerna som ligger i en annan prisklass och nog är onödigt för hemmabruk.
Inser att Metabo är det mest prisvärda alternativet, men är inte helt imponerad av min kap&geringssåg från metabo, så har lite emot märket. GEX saknar turboläget och GET är nog onödigt dyra, så blir nog en Metabo ändå.
-
Min fråga här är nog egentligen om det går att köpa en 125mm sliprondell och sätta på 150 maskinen från Metabo eller Bosch? I så fall skulle jag ju kunna använda upp alla mina 125 papper.
 
K
På min Mirka deros har jag två plattor, en 125 och en 150. Superenkelt att byta mellan dom
 
Om inte annat kan du sätta en padsaver mellan (ska du ha oavsett) och köra 125mm på den,
 
Gex 40-150 går inte att byta till 125mm platta, om du inte kraftigt modifierar 125mm-plattan (såg någon guide på youtube om det).

Då ska du lyckas få tag på föregångaren 125-150 ave.
 
blev en Gex 40-150 nu i alla fall och så ger jag bort alla 125 papper jag redan har till en kompis.

Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.