Undrar om "tipstelefonen" 11414 slutat att fungera? Prövat ett antal ggr. en röst säger "du får strax tala med en telefonist" men efter 2-3 min kopplas du bort, samtalet bryts. Känns fel att ringa 112 om det inte är allvarligt.
 
Det är väl SOS Alarm och Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap som sjabblar som vanligt :cool:
 
Det finns väl inte poliser till att svara i telefonen. Enl. uppgift slutar det en polis varje dag.Kan förstå att man gör det.
 
Hur många börjar varje dag då? :thinking:

Det verkar finnas ungefär 20.000 poliser. Om vi tänker oss att de i snitt jobbar som polis i 40 år, då ska det omsättas 500 poliser per år.

Om det bara slutar en polis om dagen så är det ett extremt gott betyg till arbetsgivaren.
 
Redigerat:
Testa det här numret:
+46 77 114 14 00
 
De har väl svårt att få ihop antalet godkända till utbildningsplatserna, har för mej att jag läste någonstans att de fick i hop ca 270 godkända som började på 300 platser. VT. 2016. Sedan så börjar inte alla som gått utbildningen som poliser.
Nu är det inte bra att det inte svaras i telefon. Skulle själv lämna ett tips en gångi höstas men jag struntade i det efter 30 minuter i telefonkö,
Tycker synd det är synd att poliser slutar. Men det verkar inte vara några problem enligt våra folkvalda.

11414 ska det svaras på. Det behöver inte vara en polis som svarar, men svar ska man få och kunna bli vidarekopplad omgående. Men pengarna är väl slut i detta område.

Måste vara billigare att behålla erfaren personal istället för att nyutbilda och ersätta de som slutar. Så de folkvalda kanske bör satsas på att få befintlig personal nöjd till att börja med.
 
Noterade att intagningskraven fick sänkas (bla på intelligenstesten) för att få ihop fler polisaspiranter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.