Det är skönt att svepa en varm handduk om sig efter duschen, en kulen höstmorgon. Jag tror alla har extra stort bekymmer att välja just handdukstork till badrummet. Det är liksom inte någon klassisk produkt och den tar mycket plats. TIdigare i alla fall var det svårt att hitta snygga handdukstorkar.
Men nu tycker jag det har kommit lite mer alternativ. Jag plockade jag fram ett urval av handdukstorkar i olika stilar, som inspiration för dig som ska bygga nytt badrum.

Du kan läsa blogginlägget här: 10 handdukstorkar i modern och gammal stil
 
Jag som bor 3 dagar per vecka på hotell har en del erfarenhet av olika modeller.
Mycket populära på hotellen är typen "stege" med tätt mellan pinnarna och två "gavlar", ( Se ovan modellerna tex "Purmo Minorca" och "Fresh Aruba".)
och lika hopplösa att använda är de... Att pyssla in handuken mellan pinnarna tar lång tid. ( för att inte tala om hur svårt det är komma åt på baksidan för att dra handduken rätt) . Har man barn så kommer inte handduken hänga på torken, jag lovar. Prova i butiken hur enkelt det är att hänga dit en handduk innan köp!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.