Inte kommit så långt på mitt första förslag. 2 vuxna och inga barn. Blir det ungar någon gång max en eller två. Det ska vara skjutdörrar på så många ställen som möjligt invändigt.
Ryggåstak i vardagsrum.

Vill ha närhet mellan vardagsrum och kök men inte helt öppet. Ska gå att stänga en eller två dörrar till köket.

skiss1.jpg
 
Rumsindelningen var bättre på en första tycker jag. Den är ju ganska klassisk. Men de där dubbelknäckta väggarna borde åtminstone vara symmetriska. Det kommer att se rörigt ut. Helst borde ni antingen göra rakt och en 45-graders, eller helt rakt där tycker jag.

Vardagsrummet ser svårmöblerat ut. Var ska soffan och TV-n vara?
Rita in garderober.
Den sneda köksön i köket gör att det ganska stora rummet blir konstigt utnyttjat. Matplatsen ser inklämd ut bakom väggen. Strunta i köksön och flytta väggen så att den kommer utanför matbordet.
Rita in lite fler möbler och fönster, så kanske det går lättare att bestämma var väggarna ska vara.

Det blir nog billigare att flytta badrummet till det sovrum som är bredvid tvättstugan. Dörren kan ju gå ut mot allrummet.
 
Redigerat:
Som du själv märker känns den formella formen här och var som en tvångströja. Ska du bygga med oinredd vind? Eller handlar det mer om en låg paviljong?
 
pinebar skrev:
Rumsindelningen var bättre på en första tycker jag. Den är ju ganska klassisk. Men de där dubbelknäckta väggarna borde åtminstone vara symmetriska. Det kommer att se rörigt ut. Helst borde ni antingen göra rakt och en 45-graders, eller helt rakt där tycker jag.

Vardagsrummet ser svårmöblerat ut. Var ska soffan och TV-n vara?
Rita in garderober.
Den sneda köksön i köket gör att det ganska stora rummet blir konstigt utnyttjat. Matplatsen ser inklämd ut bakom väggen. Strunta i köksön och flytta väggen så att den kommer utanför matbordet.
Rita in lite fler möbler och fönster, så kanske det går lättare att bestämma var väggarna ska vara.

Det blir nog billigare att flytta badrummet till det sovrum som är bredvid tvättstugan. Dörren kan ju gå ut mot allrummet.
Tack!

Ang väggarna så ska det finputsas. Är helt ny på Visio. Ska göra ett exempel med ditt tips.

Vardagsrummet är svårt. Det blir ju mycket glas i utbyggnaden så det blir ju väldigt soligt och ljust. Har lite svårt att tänka mig var man vill ha tv:en.

Ang köksö så är det var en snabb grej. Vi vill ha en ö men var den ska vara är inte klart.

Sen med matbordet så tänkte jag att vi vill inte ha ett matbord i köket och ett större i vardagsrummet. Känns som slöseri med yta. Därför tänkte jag ett bord nära köket men eftersom jag vill kunna stänga till in till köket med t.ex. två stora skjutdörrar valde jag utanför väggen. Du får ju lite utsikt från där det står nu igenom inglasningen.

Gör mycket jobb själv så lite el och vattendragning för badrummet är ingen större kostnad.
Ville ha en toa/badrum nära vårt sovrum.
 
billy_baver skrev:
Som du själv märker känns den formella formen här och var som en tvångströja. Ska du bygga med oinredd vind? Eller handlar det mer om en låg paviljong?
1-plan. Det fattas ju lite idder för hur väggar dörrar och fönster ska vara ännu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.