Bra tips! Tack
 
Men vilka ställen har 1liters förpackningar ?
 
Inte alla har 1-liters hemma. Det är en reklamkampanj som Aspen har skött ganska dåligt, de borde givetvis skickat ut till alla ÅF.

Sen är ju frågan, är det värt att ta sig till en butik för att få en grej för 35 spänn? Jag hade aldrig tagit mig besväret med att skriva ut kupong och ta mig till en butik för att spara de pengarna. 35 spänn är en Aftonbladet och en kopp kaffe på någon mack. Orka liksom.
 
Visst tycker jag tanken är god om man får en liter utan att behöva handla något annat men har man 4-5 mil T&R med bil så går man ju back både ekonomiskt och miljömässigt :)

Och med det priset så lär jag fortsätta att köra på 95:an med min åkklippare som det går åt en 50liter + per säsong ;)
 
Jag tankar Alkylbensin på macken och det kostar 16:- litern.
Kolla på OKQ8.se -> drivmedel->alternativa drivmedel vart din närmsta mack finns som har miljösoppa på bulk (pump)
Jag har försökt hitta andra mackar (statoil,shell) men de vill inte visa på ett lätt sätt vilka det är som har på pump.
 
Tyvärr verkar det inte finnas alkylat på pump söder om Sundsvall. Trist nog var det för dålig lönsamhet att ha alkylat på båtmackarna så det försvann efter ett par år.
 
joflopp skrev:
Tyvärr verkar det inte finnas alkylat på pump söder om Sundsvall.
1. Jag har bara varit norr om Sundsvall två gånger i mitt liv, och det var inte för att tanka gräsklipparen
2. Det är många båtmackar som har Alkylatbensin (i procent)
 
Gjorde misstaget att utgå från OKQ8:s karta. :)
Dock är det endast 12 (tolv) marinor i hela landet som fortfarande erbjuder alkylat på tapp. Trist utveckling, men den kanske går att vända.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.