Y
Från pannrummet går 2 ledningar in i huset och 1 retur ut... och radiatorerna är markerade med röd tejp på ena osv, allt visar på ett rörssystem...

Men enligt planritningen så ska det gå dubbla rör längst varje slinga..

Detta fnyste vvs;aren över och antydde att det är en sak vad de har på ritningarna och en annan vad de gjorde i det verkliga.

Men... Detta är ju modulhus, allt var ju färdigt, inte skulle de väl få för sig att göra ändringar då?

Och... nu när jag slitit bort varenda matta i nästan alla rum så hittar jag inga smalare spånskivor längt med mitten av huset, utan det är bara längst med ytterväggarna..

Jag har ännu inte kommit så långt så jag har öppnat upp någon för få svart på vitt hur det är draget, men tror ni det kan vara dubbla ledningar längst med, fast just i knutpunkten mellan huset och pannrummet - att det går ihop där till ettrörs?

Ja så jag alltså kan få vvsaren att löda om vid radiatorerna samt två rör ut så det blir tvårörs ändå?

Känns så skumt att jag inte hittar antydan på rördragning i mitten av huset bara såsom vvsaren menade på att de troligen gjort..
 
Y
Jag tror ritningen stämmer och rörisen hade fel.
-För nu har jag slitit ut golvmattorna och sett bättre.

Vid närmare titt på ritningen och i pannrummet så är det snarare såhär att det är bara 2 rör genom väggen.

Radiatorerna är serie kopplade, returen går orörd. Lustiga är att båda långsidorna är sammankopplade. Rördragningen är som ett U och i botten på U:et så finns två T kopplingar och hamnar då i pannrummet. Y...

Egentligen har jag ju plockat bort alla golvmattor och kunde ju bett dem löda om. Men anar det blir riktigt dyrt. och jag får förvisso förstöra stor parkett, samt rördragningen är ganska skum i badrummet.

Frågan är om jag bara ska löda om några och låta andra fortfarande vara seriekopplade...

Och om man nu vinner så himla mycket på göra allt detta arbete?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.