Tjena!
Kan man se om det är 1 eller 2 rörsystem via denna bild.

Andra bilden är på elementet fotat underifrån.
Är det ett koppel med bypass.

/magnus
 
  • Rörinstallation med isolering och märkning under tak, inklusive kopparledningar och plastvattenrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på rostiga rör och ventiler under en pannan, i behov av underhåll eller utbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Med tanke på rörstorlek så gissar jag på 2-rörssystem. Även ålder på kopplingar säger detsamma.
Men varför så knepiga bilder? Hade sannolikt varit mycket enklare att svara på, efter en bild på ett element, inklusive rör till och från.
 
A AG A skrev:
Med tanke på rörstorlek så gissar jag på 2-rörssystem. Även ålder på kopplingar säger detsamma.
Men varför så knepiga bilder? Hade sannolikt varit mycket enklare att svara på, efter en bild på ett element, inklusive rör till och från.
A AG A skrev:
Med tanke på rörstorlek så gissar jag på 2-rörssystem. Även ålder på kopplingar säger detsamma.
Men varför så knepiga bilder? Hade sannolikt varit mycket enklare att svara på, efter en bild på ett element, inklusive rör till och från.
 
  • Radiator under fönster i rum med trägolv och gardin, vy mot blå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett enkelt sätt att testa är följande:
- Stäng alla radiatorventiler förutom en.
- Maxa framledningstemperaturen.
- Kontrollera om tillopps-/returledningarna på de stänga radiatorerna är kalla eller varma.
- Är ledningarna varma så är det ettrörsystem, är ledningarna kalla så är det troligen tvårörssystem, kan nämligen ligga strypning under golvet men troligen inte.
 
  • Gilla
Magnus85mm
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Ett enkelt sätt att testa är följande:
- Stäng alla radiatorventiler förutom en.
- Maxa framledningstemperaturen.
- Kontrollera om tillopps-/returledningarna på de stänga radiatorerna är kalla eller varma.
- Är ledningarna varma så är det ettrörsystem, är ledningarna kalla så är det troligen tvårörssystem, kan nämligen ligga strypning under golvet men troligen inte.
Tack för tipset!! Det funkade kanon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.