Det är svårt att fånga på bild, men detta är alltså tappat samma dag som bilden togs (igår) så det är inget som växer i poolen utan bara vanligt och rent dricksvatten.....:)

Verktygslåda flyter i en ren och klar pool med blå mosaikplattor, reflekterande vattenyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klart, rent vatten i en pool med mosaikplattor och trappsteg synliga, tagna samma dag som vatten tappades på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rektangulär pool med rent vatten och blå mosaikplattor, nyligen påfyllt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad pool med rent vatten och pågående byggmaterial runtomkring under en halvt stängd kupoltak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag trodde det främst var grönska runt omkring poolen som gjorde att vattnet såg grönt ut.
 
...ska ta en likadan bild när det är lite klorerat senare i veckan.

Enligt Stockholm vatten är det gröna spår av humus. Om jag minns rätt slipper man detta med vatten från bergtäkter, men här kommer vattnet huvudsakligen från Mälaren.
 
T
Har man någon gång dykt i Mälaren är man lite lätt förvånad över att det ändå är så pass rent när det kommer ur kranen :D
 
Lite grönsaker är nog inte farligt ;)

När vi tappar upp nytt vatten här så är det helt kristallklart. Kommer från sjön Bolmen.
 
Varför så grönt?
 
rampante rampante skrev:
Varför så grönt?
Se inlägg #3.
 
Mikael_L
MathiasS MathiasS skrev:
08or, vet ni vad ni dricker?
IPA är väl populärt. ;)



Skönt att man bor i Uppsala så allt är vitt/ljusgult av kalk istället. :cool:
 
  • Haha
KjellTimell
  • Laddar…
Såg lika grönt ut i Uppsala när vi tappade i vatten i den vitmålade poolen när jag var barn.
 
MathiasS MathiasS skrev:
...ska ta en likadan bild när det är lite klorerat senare i veckan.

Enligt Stockholm vatten är det gröna spår av humus. Om jag minns rätt slipper man detta med vatten från bergtäkter, men här kommer vattnet huvudsakligen från Mälaren.
Hummus ska man äta och inte dricka... ;)
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
G
Jag brukar inte dricka vattnet i poolen. :D
 
Mikael_L
Jag brukar inte dricka vatten i poolen. :cool: :beer:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.