Status
Tråden går ej att kommentera.
2010-11-11

Idag hämtade jag slang till inkommande fiber och kabelskyddsrör för inkommande el.

Fick ett trist mail från Anders Selfors:

" Hej Daniel,
Jag har inte haft möjlighet att svara så snabbt som du önskar.
Vad jag förstår har du fått rätt priser på gardrober efter avdrag och sedan du lagt till dem igen. Jag har ingen möjlighet att gå in i detalj på alla våra kunder som du säkert förstår. Så diskussionerna i kontraktet får du ta med Conny, det är han som är din kontakt och som är insatt i ärendet."

Tilläggsbeställningen handlade om
1. Lagt till stenskivor som fönsterbänkar, +9760kr (kan ju vara snyggt och definitivt mer praktiskt och hållbarare än sunkig målad mdf....)
2. Ändrat till klarglas i wc/dusch nere -100kr (bra att se ut då man sitter och ski###?, snyggare symmetri utifrån i vilket fall).
3. Byte av design på trappen +1800kr. (U-trapp ser nog instängd ut med tjockt trä överallt, nu är det massa rostfritt i den, snyggt och praktiskt).
4. Lagt till garderober +4480kr (bättre att få dem från början, monterade och klara, så slipper man köpa något skit på IKEA som man sedan skall stå och svära över...)

Blev en nätt liten summa om +15940kr. Taget.

Fick den bekräftad och underskriven av säljaren.

Sedan kommer dom och skall ha mer betalt. Skyller på att de räknat fel! Skrivet är väl skrivet? Kanske allt är fel? Hela jävla priset för huset? "Ursäkta, vi räknade fel på huset, det tillkomemr 50%!"
Ska det få gå till så?!

Ris till Västkuststugan.

Det har varit ganska många "fel". Jag skall ta och skriva om dem mer sedan.
Så kanske andra slipper råka ut för samma sak...

Talade också med entreprenören, Nicklas, måste komma ihåg att hämta mer grejer hos Falu Energi och Vatten. Var något till fjärrvärmen.
Dessutom blir det slingor i golvet i garaget, för värme. Trevligt
 
Hej!

Bygger tvärs över gatan från dig, med Fiskarhedenvillan. Byggstart mars 2011 förhoppningsvis. Kolla gärna min blogg! :) /Jocke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.