silversmeden skrev:
Då har du en separat elmätare till VVB:n, eller? som du loggar på samma sätt som el-total
Ja så är det.
 
Är det svårt att installera Logger2020?
 
sentow346 skrev:
Är det svårt att installera Logger2020?
Kan du installera(programera) en router och vet hur det funkar så är det inga problem alls, faktiskt enkelt.
Sen är det viktigt att man inte drabbas av loggsjukan och ska logga allt, kan lätt gå till överdrift. Det viktigaste är att man håller sig till en stam och grenar på den (huvudledning med förgreningar) se till att grenarna blir olika långa.
Givare kan du köpa och löda själv på www.m.nu kabel använde jag Julas telekabel 4 ledare men man kan ju köra cat 5 el 6 kabel den är partvinnad ska tydligen va bättre.
Ja det finns mycket att berätta, men en helt fantastisk manick är det.:wow::wow::wow:
 
silversmeden skrev:
Kan du installera(programera) en router och vet hur det funkar så är det inga problem alls, faktiskt enkelt.
Sen är det viktigt att man inte drabbas av loggsjukan och ska logga allt, kan lätt gå till överdrift. Det viktigaste är att man håller sig till en stam och grenar på den (huvudledning med förgreningar) se till att grenarna blir olika långa.
Givare kan du köpa och löda själv på www.m.nu kabel använde jag Julas telekabel 4 ledare men man kan ju köra cat 5 el 6 kabel den är partvinnad ska tydligen va bättre.
Ja det finns mycket att berätta, men en helt fantastisk manick är det.:wow::wow::wow:
Inte alls svårt, precis som sagt ovan klarar man av att fixa routern är det inga problem. Kan bara hålla med om att det är en fantastisk "leksak" :D rekomenderas starkt.
 
roli skrev:
Någon som har provat denna energimätare som C.O säljer?? [länk]

Priset är ju bättre än tidigare redovisade apparater. Eller är den inte bättre än vad manualen säger: noggrannhet >90% ???
Jag köpte den för ett tag sen, exaktheten kan jag inte säga nånting om dock... Jag har kopplat in den till min värmepump bara. Men jag tycker annars om den, bra funktioner och tydlig och enkel, fint att man kan backa å se förbrukning per dag/vecka/månad i den utan att koppla upp den mot pc.
Hittills är jag nöjd i alla fall...

//Peder
 
För Logger 2020
Hur fixar ni systembilden med alla mätvärden?
Gör man den själv?
Får man verktygen eller vad används?
Kan man göra beräkningar i systembilden, tex deltaT om man nu vill?

/K
 
Redigerat:
Knåpen skrev:
För Logger 2020
Hur fixar ni systembilden med alla mätvärden?
Gör man den själv?
Får man verktygen eller vad används?
Kan man göra beräkningar i systembilden, tex deltaT om man nu vill?

/K
Systembilden skapar man själv i ex. Paint, Photoshop eller i något cad program och sparar som bild. Sedan är det bara att placera ut mätvärdena på systembilden med x och y koordinater. Vissa beräkningar går att göra men om deltaT går vet jag ej. Mätvärdena genereras utifrån vilka givare man har.

Kör man fast så finns det ett jätte bra support forum kopplat till loggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.