Är YAP 500 lika bra som YAP 2200?
Lättare och tar mindre tid att lägga ut vad jag förstår, men håller den lika bra?
Pratade med han som lämnat offert på att lägga om vårat tak och han sa att han ansåg YAP 2200 var föråldrat och kommer försvinna.
 
ingen kommentar på detta? :confused:
 
Har inte arbetat med denna sort ännu, men jag lovar att skriva vad jag tycker när jag gjort det, jämförelser rent teoretiskt resulterar ju i att YAP 500 slår YAP 2200, men i praktiken vet jag inte ännu.

Mvh Axelzons
 
Den lokala bygghandeln här har slutat sälja "vanlig" papp och för nu bara denna nya med motiveringen:
-"Det här är det enda som gäller för byggfirmorna!"

Men varför då? För att det går snabbt att lägga, för det gör det, eller för att den är så överlägset bra? De klamrar också bara pappen och fort på med läkten.

Jag har lagt några tak med denna och ska man täcka fort med tex. betongpannor eller annan "tät" taktäckning så tycker jag det är ett fullgott alternativ.

Men tittar man på specarna, tex. hur länge pappen får stå otäckt, så rekommenderas det att denna ska täckas så fort som möjligt medan YAP kan stå, vill jag minnas, 4 månader...

På mitt tak som kommer att stå utan pannor länge, i mitt fall enkupigt tegel, så blir det gammal hederlig YAP. Taket är fel ställe att ha bråttom på/med.

Bara mina åsikter.

/L
 
Redigerat:
Det blev YAP 500 och lertegelpannor ovanpå det.
Snyggt och bra pris.
 
vi har bara jobbat med den lätta pappen det senaste. helt klart mkt mkt lättare att jobba med.
och den är mjuk och mkt slitstark. har dock inte använt den en het sommardag än. men då är ju alla typer av papp ömtåliga
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.