Hej allihopa,

Jag är student på Chalmers Entreprenör Skola. Jag jobbar i en grupp som har avsikt att utveckla en hemsida/app som gör det lättare för husägare att förvalta sin bostad.

Nu vill jag fråga er husägare vilken typ av funktionalitet skulle vara intressant för er. Det kan vara allt från dokumenthantering, till planering, till en plats där ni kan visa upp ert arbete etc. Tänk så fritt som ni kan. Er feedback är väldigt värdefull för oss.


Tack i förväg.
 
En app som håller koll på allt återkommande underhåll hade varit bra. Rensa hängrännorna, rensa filtren på värmepumpen, motionera jordfelsbrytaren etc. etc.
 
Bra tips, tack för det. Tänker du dig en app som kanske ger dig en notis när det gått x tid sedan arbetet var senast gjort?

Kanske en app som man kan öppna och se en tidslinje som visar vilket arbete som kommer upp när på huset, samt vilket arbete som gjorts tidigare?

Vad är värdet i detta för dig? Är det att det blir lättare med organisering/planering?
 
Kanske någon funktion där man kommer åt all informatin om sin fastighet från tex lantmäteriet och kommunen med detaljplaner etc
 
Herr hatt skrev:
Kanske någon funktion där man kommer åt all informatin om sin fastighet från tex lantmäteriet och kommunen med detaljplaner etc
Roligt att du nämner det =) Vi har också bollat den idén här internt och haft kontakt med lantmäteriet. Vilken information är mest intressant där?

  • tidigare ägare
  • inteckningar
  • priset på huset
  • areal
  • taxeringsuppgifter
  • ritningar på huset.
  • annat?
 
Tänkte mig väl just en påminnelse om när det är dax att göra saker så man behöver ju kunna ange intervall när man lägger in detta i appen. Tidslinje, ja varför inte :) Idag funderar jag på att lägga in sådant i kalendern....
 
Jag får deja-vu känsla...var det inte en liknande tråd för ett tag sedan? Vad kom man fram till där?
 
Jo det stämmer bra, vi startade den förra tråden. Den här gången vill va ha en lite friare dialog.
 
ullberg