Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Verisure har bra lösningar men är sinnessjukt dyrt. För att motsvara de larmet vi har idag ville de ha 15000kr plus 450kr/mån. Vårt kostade knappt 4000kr och 279kr i månaden. Och verisure är inte 3 ggr bättre....
 
Jag är väldigt nyfiken på din larmlösning då jag vill slänga ut verisure då jag inte kan med deras inlåsning.
Att jag dessutom har tillgång till kameror bättre än webbkameror från 2002, gör inte saken bättre för verisures räkning.

EDIT: Hittade själv, visste inte att Securitas säljer larm som inte hör ihop med Verisure.
Kort för den nyfikne: 375kr för larmet om man binder sig 24mån för 259kr (då ingår fria väktarutryckningar om man bor inom 50km från en av deras larmcentraler). I övrigt verkar priserna vara samma som verisure på tillbehören. Larmet monterar man själv.
 
Redigerat:
Securitas och Securitas direkt/verisure är två olika bolag
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Synd att man precis har bytt ett gammalt Verisure-system mot ett nytt då....
Men jag fick i alla fall en kraftig rabatt eftersom ett teknikbyte innebar att det gamla (som hade tekniska problem) inte skulle fungerat som tänkt.

/Mikael S
 
Mikael.S skrev:
Synd att man precis har bytt ett gammalt Verisure-system mot ett nytt då....
Men jag fick i alla fall en kraftig rabatt eftersom ett teknikbyte innebar att det gamla (som hade tekniska problem) inte skulle fungerat som tänkt.

/Mikael S
Jag skulle med få rabatt av Verisure, från 15000kr till 9000. Fortfarande rätt mycket mer än de knappa 4 som mitt kostat. Jag har köpt 2st "startpaket" (förnyade efter 24mån eftersom vi inte hade mobilstyrning på det första) vilket gav totalt 4st magnetkontakter, 2st Pir med kamera, 2st rökdeckare. Sen har jag köpt till 3st magnetkontakter, 2st pir, 1st rökdeckare, 1st fjärrkontroll. Ett tips är att mejla eller ringa kundtjänst för offert eller rabatt. Fick 2000kr rabatt för 3 år sedan när jag köpte första omgången. Sen fick jag 10% utöver de priserna de har på startpaketer nu. Sen är månadskostnaden samma hur stort larm du än har, det är det inte på verisure :/
 
huggan skrev:
Securitas och Securitas direkt/verisure är två olika bolag
Securitas Hemlarm och Verisure heter dem nu för tiden, vilket är helt olika bolag verkar det som
 
Det står inte stilla men det är inte så mycket att se på. Panelen börjar bli klar....

Yttervägg med nyuppspikad ljusgrå träpanel runt svart entrédörr med fönster och dekorativ rund detalj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För övrigt så startar fibern på torsdag, det ska bli riktigt skönt. Badrummet väntar fortfarande på rörläggaren men där vet jag inte vad som händer....
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Denna tråd gillar jag verkligen, har gett mycket idéer och inspiration för egna projekt. Ser fram emot när du tar tag i biodelen på allvar. Har det mesta av mina grejer hemma men funderar på om jag ska plocka ner innertaket och dra alla kablar eller om jag ska dra utanpåliggande för att enklare kunna uppgradera i framtiden? Hoppas du snart kan få badrummet helt klart, vet tyvärr av egen erfarenhet precis hur trist det är att vänta på hantverkare som inte dyker upp och inte vill göra klart.
 
Tack ska du ha. Jag skulle rekomendera att öppna taket och dra alla kablar dolt. Man behöver inte mer än 7.1 enligt mig. Jag kommer även förbereda med en 50slang för projektor även om jag inte planerar att köpa en. Biorummet ser ut att bli om 2 år, det är tyvärr lägst prio på det :|
 
Nu går det lite snabbare :)


Skärmavbild av Bredbandskollen med hastighetstest resultat 96,95 Mbit/s nedladdning och 9,95 Mbit/s uppladdning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jake123 och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Tackar :). Det är tur att inte alla har samma smak, då hade det blivit väldigt tråkigt. Man lär sig under tiden man bygger. Jag hade knappt byggt något innan jag började med huset. Nu kör jag det mesta själv :)
Blir kanon de där 👍
För att lära sig bygga måste man.... Börja bygga ! Learning by doing är de enda som hjälper och fungerar. Man kan alltid göra om göra rätt
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
När det gäller antal högtalare i biorum så tycker jag det är lite dumt att inte åtminstone dra fram slang för att kunna köra DTS X och/eller Dolby Auros, om man har möjlighet till det. Kanske man inte har ekonomi att skaffa receiver och högtalare för det just vid byggtillfället, men vill man uppgradera i framtiden är det ju trevligt om det går att få fram kabel utan att riva upp väggar och tak.
 
Redigerat:
NoiseMaker skrev:
När det gäller antal högtalare i biorum så tycker jag det är lite dumt att inte åtminstone dra fram slang för att kunna köra DTS X och/eller Dolby Auros, om man har möjlighet till det. Kanske man inte har ekonomi att skaffa receiver och högtalare för det just vid byggtillfället, men vill man uppgradera i framtiden är det ju trevligt om det går att få fram kabel utan att riva upp väggar och tak.
Ja vi får se vad det blir när det är dags för det rummet. Det är om 2 år så jag hinner ändra mig :)
 
  • Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
Ett hörn klart på huset :)

Nymålat hörn av ett hus med vita vertikala paneler och svart hörnlist, med del av verandans räcke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone och 4 till
  • Laddar…
Ja jag gjorde en liten miss när vi monterade ytterdörren.
Vi satte den ganska högt för att det är golvvärme och klinker på insidan.
Men iom att vi höjde dörren och huset blivit 11cm tjockare med isolering så tar ytterdörren i regeln som håller taket mellan huset och garaget

Mätning av träregel med tumstock, ska bantas för att passa isolering och panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På detta ska det ju upp panel så den behöver bantas från 10cm till ca 5,5-6 cm.
Regeln bär bara taket mellan garaget och huset vilket är ca 80 cm så vikten är inte så stor där, plus att man ytterst sällan går där uppe.

Ytterdörren på ett hus med öppet mellanrum till ett garage, varvid en överliggande träregel ser ut att vara för hög.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag var hos stålgrossisten i stan idag och kollade på olika alternativ för att förstärka reglarna.
Jag fick samma pris på plattjärn 50x10mm och L-järn 50x50x5mm.

Min tanke är att göra något av alternativen nedan:

Illustration av två alternativ för att förstärka en träregel, ett med plattjärn och ett med L-järn fastsatta med bultar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Min fråga är:
Blir detta en okej lösning?
Vilket blir bäst?
Andra alternativ?

Det är 4st reglar som ska förstärkas

Ytterdörr som tar i överliggande regel markerad med rött, behöver bantas för att kunna isoleras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Feedback idag eller under dagen imorgon hade varit kanon då jag tänkte köpa det efter jobbet imorgon :x:x:surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.