Hej!
vi bygger nytt hus vid Tyresö strand. vi har fått en offert på 65 000 kr för att kakla:
1 badrum på 10 kvm, 2,40 m i tak
1 toalett dusch på 5 kvm, 2, 70 i tak
tvättrum och hall på 10 kvm

Allt ingår förutom kakel, dvs allt jobb inkl material som fix och fog, tätskikt, brunnsmanchetter, silikon. ingenting att riva utan det är bara att börja lägga kakel.

detta är vitt för att ha någon att stämma när det börjar läcka :)

undrar om detta är ett rimligt pris eller man ska leta vidare. tar även tacksamt emot tips på bra kakelsättare som är duktiga och billiga. om den kombinationen är möjlig.

/m
 
Jag får de sammanräknade ytorna till 25(10+5+10). Priset är nog inget att diskutera. Här på forumet finns folk som om jag inte minns fel fått hutlösa offerter på 100000+ för 4-10 kvm badrum...
/jeppe
 
Om jag förstår rätt så är det endast själva plattsättningen som kostar 65 lök. Det är viss skillnad mot att göra hela badrum. Hur många kvm plattsättning är det? Är det nån speciell plattsättning, tex mosaik, mönster, natursten eller liknande? Spontant tycker jag det lät extremt dyrt, vilket det i o f s är i sthlm. 65.000 kr indikerar ju omkring 120 timmars jobb, dvs tre veckor 8 timmar om dan.
 
Hmm, nu först ser jag att kaklet inte ingår i materialet.
Man brukar normalt räkna med ett pris för plattsättning på runt 1000kr/kvm inkl. standard kakel/klinker(om jag inte minns fel)och tätskikt mm.
I ditt fall så får jag det till omkring 70kvm(med endast golvklinker i hall och tvätt)
Sen får du ju iofs betala kakel/klinker själv vilket säkert kostar i runda slängar 7-15000kr för normala plattor.
Så offerten bör kanske hamna på runt 50-55000kr exkl. kakel eller runt 65-70000 inkl. kakel. Be om offerter från en massa firmor så ni kan räkna ut ett snittpris. Sen är det bara att acceptera eller förkasta.
Nu kanske det blev bättre? :)
/jeppe
 
Hej!
Priser kan variera mycket men ett riktpris som jag brukar räkna med 350kr/m2 i torra utrymmenOch 450kr/m2 i våta utrymmen + moms på dessa priser för allt utom kakel/klickerplattan.Men priser kan variera mycket. Men det viktigaste är att kolla upp tidigare jobb som dom har gjort. Ett bra jobb är värt sina pengar.
Hoppas att ni får fina badrum....
Mvh Murare i skåne              
thedoveboes skrev:
Hej!
vi bygger nytt hus vid Tyresö strand. vi har fått en offert på 65 000 kr för att kakla:
1 badrum på 10 kvm, 2,40 m i tak
1 toalett dusch på 5 kvm, 2, 70 i tak
tvättrum och hall på 10 kvm

Allt ingår förutom kakel, dvs allt jobb inkl material som fix och fog, tätskikt, brunnsmanchetter, silikon. ingenting att riva utan det är bara att börja lägga kakel.

detta är vitt för att ha någon att stämma när det börjar läcka :)

undrar om detta är ett rimligt pris eller man ska leta vidare. tar även tacksamt emot tips på bra kakelsättare som är duktiga och billiga. om den kombinationen är möjlig.

/m
 
Har fått ett kvadratmeterpris för jobb och allt utom flytspackling och själva kaklet på 515 :-. Vet om det hjälper nått men de jag jämfört med har tyckt att det har varit ett jättebra pris här i Norrköping. I STHLM får man väl lägga på ett par procent! ;D
 
För kakel och klinker i ett badrum 4 kvm, wc 2 kvm och klinker i hall 10 kvm, inkl fix, fog och tätskikt, exkl kakel o klinker betalade vi 12000 kr (svart). Hantverkaren känner vi sen tidigare och är vi mycket nöjda över.

/HK
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.