jag har också en WG796E som jag köpt in förra året i slutet av säsongen. jag har lagt i ny mjukvara i den förra året. min har aldrig varit på reparation och den går hela tiden precis som jag jag vill med scheman inställd 3 dagar i veckan. har ca 300kvm matta som är komplicerad och kuperad med lutningar mer är 35%. på ett ställe klarar den inte lutningen därför har jag hängt ca 1kg vikt bak då funkar det.
appen kan ha mer funktioner men för mig fungerar den både hemma o från jobbet eller annat ställe. jag kan se vad den gör och om den gör något. min wifi har täckning i hela trädgården så inga problem att den tappar uppkomlingen.
men även hos mig finns en sak som inte fungerar riktigt tillfredsställande och det är att när den ska gå ut till zon slår den in i laddstationen. den gör för liten sväng runt den. ibland går det bra men oftast inte. hoppas på ny uppdatering av mjukvaran snart. dock är hela mattan ändå klippt.
regnsensor tror jag fungerar tillfredställande. när det har regnat hårt klipper den inte men med lite regn går den ut. det tror jag är meningen.

så jag är väldigt nöjd så som på en sak. den med zon indelningen. har inte ångat mitt köp alls, men jag tror ändå när den här blir slutkörd blir det en HQ. det beror på att jag vill ha guide kabel plus att den klarar lutningar som är större än 35%. den passar helt enkelt min tomt bättre inte för att jag är missnöjd med min Worx.
 
... och min 790E som jag köpte i början på förra säsongen ångar på som inget har hänt i ur o skur.
Regnsensorn har väl aldrig fungerat till 100% men jag ser inga problem med det.
Jag har nog 7-8 skarvar (typ sockerbit men lite kraftigare som är tätade med eltejp)
Dessutom så har klipparen "skalat" kabeln på ett par ställen som jag inte har fixat.
Den har stannat några gånger men det kommer jag nog att åtgärda med lite vikter.
Jag har 3 öar längs slingan. Slingans längd c:a 240m + öarna c:a 20m.
Jag uppgraderade 2 gånger förra året (till 0.92, sen till 0.94)
Skapligt nöjd alltså!
 
  • Gilla
denna70
  • Laddar…
Min höll i fem dagar sen gav drivning upp, inte imponerad över maskinen, får se om problemen fortsätter när den kommer tillbaka, då blir det en signal till Sverker Olofsson..
 
peternicklas
Nybbe79 skrev:
Min höll i fem dagar sen gav drivning upp, inte imponerad över maskinen, får se om problemen fortsätter när den kommer tillbaka, då blir det en signal till Sverker Olofsson..
Och vad skulle Sverker Olofsson kunna göra åt saken. Skulle alla HQ ägare med axelbrott på sina motorer göra likadant. vid 3:dje felet reklamera klipparen.
 
peternicklas i dina ögon finns det inga problem med Worx landroid,oavsett hur många problem det finns
 
  • Gilla
leat och 1 till
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Och vad skulle Sverker Olofsson kunna göra åt saken. Skulle alla HQ ägare med axelbrott på sina motorer göra likadant. vid 3:dje felet reklamera klipparen.
Varför håller du på så här!? Varför kan du inte låta bli att slänga ur dig påhittade saker om HQ. Vad tillför det tråden?
Hur gammal är du egentligen:x
 
  • Gilla
leat och 2 till
  • Laddar…
peternicklas
Elkludde skrev:
peternicklas i dina ögon finns det inga problem med Worx landroid,oavsett hur många problem det finns
Väldigt vad avundsjuk du är på oss som har en fungerande Worx. Har ditt märke inte en egen tråd du kan hänga i istället? Men det finns kanske inte så många kompisar att "prata med". Vänligen sluta med att skriva i en tråd där din kunskap om märket är riktigt gammal!
 
  • Gilla
Mickebus och 2 till
  • Laddar…
peternicklas
Redigerat:
peternicklas skrev:
Så det stämmer inte att HQ har problem med sina motorer på 310/315. Och vad tillför din kommentar denna tråden?
KÄLLA:
[länk]
Det bör väl vara godkänt att skriva både positivt och negativt om "WORX landroid 2015" i den här tråden men att föra över ämnet på HQ m.fl. är väl lite OT?
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Så det stämmer inte att HQ har problem med sina motorer på 310/315. Och vad tillför din kommentar denna tråden?
KÄLLA:
[länk]
Och enligt en Husqvarna reparatör jag pratat med så är det inte ovanligt att byta ett och samma kretskort i maskinerna 2-4 gånger per år. Han var jäkligt trött på det!
 
  • Gilla
b0dd3 och 1 till
  • Laddar…
peternicklas
evesve skrev:
Det bör väl vara godkänt att skriva både positivt och negativt om "WORX landroid 2015" i den här tråden men att föra över ämnet på HQ m.fl. är väl lite OT?
Kan väl vara så MEN vad jag menar är att Sverker Olofsson lär inte lösa problemen med Worx. Tittar man i HQ och Bosch trådarna så löser ÅF de problem som finns utan inkoppling av andra. Vi har en mycket bra support, låt de hjälpa till med de problem som finns. Anser det även tråkigt när alla skriver en massa skit om Worx, något som inte görs i samma utsträckning av ägare till andra märke när de har problem. Vi kan klart konstatera att alla märke har sina problem och att de blir lösta på något sätt.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas
nissenhj skrev:
Och enligt en Husqvarna reparatör jag pratat med så är det inte ovanligt att byta ett och samma kretskort i maskinerna 2-4 gånger per år. Han var jäkligt trött på det!
Ser man, det visste jag inte.

@nissenhj, detta är en generell kommentar och inte kopplat till ditt inlägg:
Skriver någon i HQ tråden om detta, vilket skit märket är, de ska reklamera, de ska köpa annat märke o.s.v. Men så fort det är det minsta problem med Worx så ska flertalet...
Varför inte bara försöka att sakligt försöka att lösa problemen, här i tråden eller med hjälp av vår mycket bra support?
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Och vad skulle Sverker Olofsson kunna göra åt saken. Skulle alla HQ ägare med axelbrott på sina motorer göra likadant. vid 3:dje felet reklamera klipparen.
Jobbar du åt Worx?? Minsta motgång mot Worx så är du med och hugger, har supporten sagt till mig att så fort dom får maskinen så kommer den lämna dom samma dag dom får den, sen att dom inte svarar i telefonen eller på mail gör inte saken bättre...
 
  • Gilla
666kalle
  • Laddar…
Nybbe79 skrev:
Jobbar du åt Worx?? Minsta motgång mot Worx så är du med och hugger, har supporten sagt till mig att så fort dom får maskinen så kommer den lämna dom samma dag dom får den, sen att dom inte svarar i telefonen eller på mail gör inte saken bättre...
Var tacksam för att någon orkar svara på alla frågor en miljard gånger. och i slutänden har personen i fråga rätt dessutom.
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
peternicklas
Nybbe79 skrev:
Jobbar du åt Worx?? Minsta motgång mot Worx så är du med och hugger, har supporten sagt till mig att så fort dom får maskinen så kommer den lämna dom samma dag dom får den, sen att dom inte svarar i telefonen eller på mail gör inte saken bättre...
Just sådana kommentarer som inte hjälper dig att få din maskin till att fungera snabbare. De har lång telefonkö men man kommer fram. Epost svarar de också på.

Min höll i fem dagar sen gav drivning upp, inte imponerad över maskinen, får se om problemen fortsätter när den kommer tillbaka, då blir det en signal till Sverker Olofsson Vad tillför detta? Att din maskin har problem med drivningen, tråkigt. Skulle det automatiskt bli ett fortsatt problem när den kommer tillbaka? Är det info som hjälper dig att få din maskin lagad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.