Har haft robomow rl1000 og rl2000, og var veldig fornøjet med dem.
eneste anke var at de havde blybatteri, og de holdt max 2 år.

har nu købt en bosch indego, bliver spændende at se om den kører tilfredsstillende hen over sommeren - ellers er jeg helt sikkert interesseret i robomows nye model.

De robomow jeg havde klippede græsset MEGET fint, foreløbig er jeg skeptisk med bosch'en, men nåede næsten ikke at køre med den i efteråret...
 
Är själv ett fan av klippare med riktiga knivar eftersom jag har fallfrukt och grenar som inte rakbladsknivar fixar. Dock undrar jag hur mycket den låter. Dock kommer den ju vara effektiv med så mycket klippbredd. Min RM510 funkar perfekt och fick en ny lack nu i vinter så den får gå ett tag till. Kantklippningen är Robomows starka sida, ljudnivån är på gränsen.
 
Någon som har erfarenhet av RS630? Hur är den i jämförelse med en 230 från HQ AM? Jag har förstått att kantklippningen verkar vara bra och knivarna om man har mycket grenar.. Även att klippbredden är 56 cm.
Den verkar ju vara prisvärd.
 
Hej.
Farsan har precis köpt, installerat en RS630.
Jag kan skriva en liten recension om den mär den har fått klippa ett litet tag.
I första anblick såg den välgjord och robust ut. Hoppas bara att de gjort något åt ljudet med tanke på hur RL2000 låter..
 
Trösten om den väsnas är ju den korta klipptiden. Den verkar grym på pappret iaf. Kvaliteten lär ju vara Top notch som deras andra klippare. Ljudnivån är väl det negativa med riktiga knivar.
 
Hur går det? Installerad ännu? Är nyfiken på denna maskin.
 
tompathepilot skrev:
Hur går det? Installerad ännu? Är nyfiken på denna maskin.
Tjena, jodå tro det eller ej.. Men jag är sjukt imponerad av denna maskin.
Men den kräver att man ställer ner varvtalet på klippningen från 4000 v/min till 2500 för att den ska gå tyst och fint. Annars låter den som en speedad rc helikopter. Faktum är att den går tystare än min Husqvarna 220.
jag tycker att den verkar vara välbyggd och robust. Klippbredden är ett stort plus, ljudet likaså. Även kantklippningen är ett plus. Då går den dock med högre varvtal. Men den trivs inte där det är trångt, då får den svårt att hitta ut.
Ett annat minus är att den följer begr lina in till laddaren. Har man stor tomt är det inte säkert att den hinner tillbaka innan det är försent (om den går på fel ställe.)

En mycket prisvärd, robust och tyst klippare är min sammanfattning.. ��
 
Lät ju mycket bra, kantklippningen är en av de saker som jag uppskattar mest hos min RM510, just ljudet är på gränsen på min. Robomows knivar är dessutom bulletproof och är inga problem att slipa om, jag har mycket träd med fallfrukt och grenar som faller ner, gillar heller inte känslan av att andra klippare tappar sina knivar när de går av och blir liggande i gräsmattan där ungarna springer.

Men ett köp just nu skulle jag aldrig få igenom... :D
 
parrko skrev:
Tjena, jodå tro det eller ej.. Men jag är sjukt imponerad av denna maskin.
Men den kräver att man ställer ner varvtalet på klippningen från 4000 v/min till 2500 för att den ska gå tyst och fint. Annars låter den som en speedad rc helikopter. Faktum är att den går tystare än min Husqvarna 220.
jag tycker att den verkar vara välbyggd och robust. Klippbredden är ett stort plus, ljudet likaså. Även kantklippningen är ett plus. Då går den dock med högre varvtal. Men den trivs inte där det är trångt, då får den svårt att hitta ut.
Ett annat minus är att den följer begr lina in till laddaren. Har man stor tomt är det inte säkert att den hinner tillbaka innan det är försent (om den går på fel ställe.)

En mycket prisvärd, robust och tyst klippare är min sammanfattning..

Nu, med dinrecensioni ryggen sitter jag med kortet i handen och muspekaren på Köp. En snabb fråga vill jag ställa dock. Hur enkelt/svårt är det att ställa ner knivhastigheten?

ha're gott
 
På min RM510 gör det i menyn, bara ställa den på Eco, då varvar den bara upp när det behövs om det går tungt, typ aldrig... Är ju inte säkert att det är lika på RS630 men det skulle förvåna mig om det inte är superenkelt.
 
Nu har jag precis beställt en RS630, åker tillbaka med min oöppnade Bosch Indego imorgon, efter att ha tittat på en Robomow ikväll fastnade jag för dess känsla av kvalité, att den klarar 3000m2 och att det följer med 400 meter kabel, till Indego är det 150 meter. Min tomt är lite ruffig, och jag tror Indegon skulle få jobba för hårt. Indego forumets problem diskussioner har också bidragit till beslutet. Återkommer med erfarenheter.
 
Pellemask skrev:
Nu, med dinrecensioni ryggen sitter jag med kortet i handen och muspekaren på Köp. En snabb fråga vill jag ställa dock. Hur enkelt/svårt är det att ställa ner knivhastigheten?

ha're gott
i vårat fall var det återförsäljaren som gick in i en servicemeny för att ställa ner hastigheten.
Vid kantklippning går den dock upp i varv igen, då kan den upplevas som bullrig. Annars är den tystare än min automower 220!
jag tror absolut att det är ett mycket bra köp.
 
Någon som vet hur man går in i service menyn? Jag skulle vilja komma åt gång timmar mm, borde väl finnas där?
 
På RM510 är det kod 01010 kan ju skilja på modellerna.
 
  • Gilla
STJO
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.