Bosch skall tydligen lansera denna modell på Skandinaviska marknaden i sommar, klarar 1000m2
och har GPS som gör att den klipper "intelligent".

Enligt data klipper den 200m2 på 20 minuter sedan behöver den laddas i 90 minuter och ger sig ut för att försätta klippa där den slutade, den tar 10 timmar på sig för att klippa 1000m2, klippbredd 26 cm.

Pris 14.995:- hos Järnia som skall lansera den V.27

Någon som har mer info?
 
  • Gilla
matsa79
  • Laddar…
Jag har sett i ett utskick från Järnia att den är på gång, men vet inget mer än så om den. Men om den nu klarar av att klippa 1000 m2 på 10 timmar borde väl kapaciteten vara avsevärt högre än 1000 m2?
 
Pepparkaka skrev:
Jag har sett i ett utskick från Järnia att den är på gång, men vet inget mer än så om den. Men om den nu klarar av att klippa 1000 m2 på 10 timmar borde väl kapaciteten vara avsevärt högre än 1000 m2?

Precis min tanke, men Bosch kanske inte vågar sätta mer än 1000m2, jag såg oxå att den var tänkt att introduceras i övriga europa först 2013, så de kanske vill ha Skandinavien som testpiloter.

Det verkar dock smart att kunna uppgradera den via sD-kort
 
  • Gilla
StefanL64 och 1 till
  • Laddar…
Har beställt en på vinst och förlust (nåja, 30 dagars öppet köp ska det vara) för att testa. Verkar ju roligare än HQ i alla fall och färre kända problem :)

Håller med om att det är skumt med dom där 1000 kvm. Jag har dock tänkt släppa ut den på större yta.
 
  • Gilla
Gunnar Fyrenius och 1 till
  • Laddar…
Beställde av Järnia Jönköping.
 
Rapportera gärna då hur det går! Finns det några uppgifter om hur tyst den är?
 
Micleg skrev:
Beställde av Järnia Jönköping.
Har du fått något leveransdatum?

När jag googlade namnet fick jag träffar på några butiker i Danmark som skulle leverera 1/7 och på XL Bygg i danmark såg det ut som om de hade dem i lager, 3-5 dgr lev.tid
 
Nej, inget mer än "att dom finns för leverans i juli".
 
Tror stenhårt på "Boschen". Synd att man inte kan köpa en direkt. Ska ta och beställa en i helgen dock.
 
Hej, har också beställt en skall bli spännade att testa när den levereras.

Har även hittat lite info.

• „Maskinen är fyra gånger så snabb som traditionella, enl Bosch.
• „Höjd justering mekanisk ställbar.
• Ljudnivå 62 decibel.
• 150m kabel och 150st spik följer med.
• På en uppladdning klarar Indigo av att klippa 200 kvm, vilket tar cirka 20 minuter.
• Stöldskyddad: Anslutning sker via pinkod och ett alarm aktiveras om roboten skulle avlägsnas.
 
150 meter låter inte som särskilt mycket. Kommer fram till att jag behöver bra bit över 200 m bara för gränsen utåt, inga "öar" inräknade. Det är då visserligen ca 1200 m2 men jag är tveksam om 150 m räcker för 1000 m2.
 
Då är det "bara" 4v kvar tills Bosch robottarna kommer till butik :)
 
Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge, så för min egen del blev det en Landroid Worx som jag är nöjd med
 
johan119 skrev:
Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge, så för min egen del blev det en Landroid Worx som jag är nöjd med
Okej. för gammal o beprövad teknik. men jag väntar gärna för att få testa
den nya teknik som Bosch har tagit fram. Bara det att se hur boschen skall memorera tomten allt eftersom den klipper och hur den navigerar med gps skall som sagt bli spännande :)
 
  • Gilla
johan119
  • Laddar…
Spännande, men man kan ju undra hur de tänker när de släpper en robotgräsklippare efter halva säsongen.... = /

Kanske något för 2013!
 
  • Gilla
Mabcus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.